تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۱ مهر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 12 مهر 1394 ، 10:33

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقلی، با از دست رفتن سطوح حمایتی معتبر و اعمال فشار فروش، معاملات منفی همراه با صف فروش را مشاهده نمودیم تا جایی که نماد خودرو با صف فروش حدود 15 میلیون سهمی به کار خود پایان داد. نمادهای حکشتی و حپترو بعد از شروعی پر تقاضا و مثبت، متعادل شدند و از معدود نمادهایی بودند که افت قیمتی نداشتند. نماد وایران جهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره، متوقف شد و لغو تحریم های ایران موجب افزایش ۳ میلیارد دلاری صادرات آمریکا خواهد شد و رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال های 2015 و 2016 به ترتیب به بیش از 2 و 4 درصد خواهد رسید(اقتصاددان ارشد موسسه اولر هرمس-ایسنا).
گروه بانکی علیرغم حمایت سهامداران عمده و حقوقی ها به دلیل جو منفی بازار و صف فروش اکثر نمادهای گروه خودرویی، با فشار فروش مواجه شدند و آنها نیز اکثرا افت قیمتی را تجربه نمودند. گروه های بیمه ای، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی نیز اکثرا منفی دنبال شدند و فقط نمادهای بپاس، اتکا، وغدیر، وتوسم و وسپه متعادل و بقیه همسو با کل بازار منفی دنبال شدند. دادگاه عالی آمریکا با درخواست بانک مرکزی ایران برای تجدیدنظر در حکم مصادره 1.75 میلیارد دلار از دارایی‌های بانکی بلوکه شده ایران برای پرداخت غرامت به قربانیان حملات ضدآمریکایی موافقت کرد(ایسنا) همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای «آیین‌نامه وصول مطالبات غیرجاری مؤسسات اعتباری» را با رویکرد تسریع و تسهیل وصول مطالبات غیرجاری بانک‌ها و همچنین کمک و مساعدت به بنگاه‌های اقتصادی به شبکه بانکی ابلاغ نمود(تسنیم).
نمادهای فارس، مبین، زاگرس و شپدیس تحت حمایت سهامداران عمده متعادل و مثبت شدند و علیرغم ریزش همه گیر بازار، از منفی شدن بیشتر شاخص کل جلوگیری نمودند. نماد شسینا همچنان صف خرید، نمادهای شاملا و شدوص نیز متعادل و مثبت و بقیه شرکت ها بخصوص گروه پالایشگاهی افت قیمتی را تجربه نمودند. نمادهای شفارس و شمواد با توجه به عدم كشف قيمت مورد بازگشایی قرار نگرفتند. منفی شدن نماد شبندر و افزایش عرضه ها علیرغم حمایت سهامداران، سبب اعمال فشار فروش بیشتر بر آنها شد. مشکلات فروش به دلیل رکود سنگین حاکم بر کشور سبب پوشش ضعیف 19 درصدی شرکت  نفت سپاهان در عملکرد سه ماه اول گردید.
در گروه های فلزی و معدنی، نمادهای فلوله، فولاد و کاما متعادل و مثبت و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند. در اواخر هفته در بازارهای بین المللی افزایش اندک قیمت های نفت(به دلیل کاهش مجدد چاه های استخراخ نفت در آمریکا)، افزایش اکثر فلزات پایه(به دلیل انتشار گزارش ضعیف تر از انتظار بازار کار آمریکا) و رشد قیمت های طلا و فلزات گران بها را مشاهده نمودیم.
نمادهای بنیرو و مبین از معدود نمادهای متعادل و مثبت گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی بودند و بقیه اکثرا افت قیمتی را تجربه نمودند که در این بین معاملات پرحجم، منفی و صف فروش نماد فاذر نمایان تر بود. طبق گفته های قائم‌ مقام وزیر نیرو، بدهی ۳۰هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو شناور است و بخشی از بدهی‌های وزارت نیرو را پرداخت خواهیم نمود اما به ‌علت فعال بودن پروژه‌ها و ماهیت ذاتی دو صنعت آب و برق که نیازمند به روز شدن مستمر می باشند، بخش جدیدی به بدهی‌های وزارت نیرو افزوده می‌شود(تسنیم).
نمادهای سکرما، سفارس، آ س پ و ثغرب از معدود نمادهای مثبت گروه های ساختمانی و سیمانی بودند. نماد سشرق با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم، متوقف شد. نمادهای گروه قندی اکثرا مثبت و همراه صف خرید شروع شدند اما  در اواخر بازار برخی از آنها منفی به کار خود پایان دادند. با توجه به رشد سریع ماه های اخیر گروه قندی بسیار پرریسک ارزیابی می شوند. نماد قثابت با افت حدود 1 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. اکثر نمادهای گروه دارویی همچنان کم حجم اما متعادل و مثبت دنبال شدند که در این بین نماد دامین با معاملاتی پرحجم، مثبت و صف خرید چشم نوازی می نمود. در اواسط بازار با جهش گروه غذایی مواجه شدیم که با فروکش کردن هیجانات معاملات، مجددا منفی شدند. فردا 10 درصد شرکت شير پاستوريزه پگاه فارس با نماد غفارس به عنوان یکصدو ششمین نماد معاملاتی فرا بورس مورد عرضه اولیه قرار خواهد گرفت. با توجه به نوع صنعت و فعالیت کشور و نحوه سودآوری، به نظر در قیمت های حدود 200 تا 250 تومان مورد عرضه قرار گیرد که با توجه به کوچکی سهم قیمت های جذابی می باشد.
با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها و بازاری سراسر هیجانی و منفی، احتمالا فردا نیز اکثر گروه های بزرگ بخصوص گروه خودرویی دادوستدهای منفی را تجربه نمایند و با توجه به کمبود شدید نقدینگی، بازار مجددا مورد توجه گروه های کوچک بخصوص گروه غذایی که مورد توجه نوسان گیرها و کوتاه مدتی ها می باشد، قرار گیرد و احتمالا معاملاتی پرتقاضا و مثبت را تجربه نمایند.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۱ مهر ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد فملی ◄

مطالب مرتبط
بنر