اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۱ مهر ۹۴

يكشنبه ، 12 مهر 1394 ، 10:38

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

سیمان شرق

شرکت در اولین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به 31/06/95 منتشر کرده؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای در حدود 1،326 میلیارد ریال به مبلغ 21 ریال اعلام نموده است. این رقم نسبت به سال مالی قبل 166 درصد تعدیل مثبت داشته است. پیش بینی تقسیم سود نیز به میزان 10 درصد سود خالص می باشد.
مبلغ فروش برای سال 94 بالغ بر 1.835 میلیارد ریال دیده شده که نسبت به سال مالی قبل 44 درصد رشد داشته است. افزایش مبلغ فروش ناشی از افزایش مقدار فروش و همچنین افزایش نرخ فروش داخلی و خارجی سیمان می باشد. البته نرخ فروش کلینگر صادراتی اندکی کاهش پیدا کرده است اما مقدار آن به نسبت مابقی محصولات پایین می باشد. قابل ذکر است که برآورد مبلغ فروش در بودجه تا حد زیادی مبتنی بر تغییر استراتژی فروش و تاکید بر دستیابی به ظرفیت های بالقوه و قابل دسترس بازار می باشد.مقدار تولید سیمان نیز نسبت به سال مالی قبل 20 درصد افزایش یافته است. از محل صادرات مبلغ 8.8 میلیون دلار حاصل شده که با نرخ 34،705 ریال به ازای هر دلار تسعیر گردیده است. بهای تمام شده شرکت نیز با 29 درصد افزایش نسبت به سال قبل بالغ بر 1،524 میلیارد ریال برآورد شده است. بنابراین با توجه به افزایش مبلغ فروش و همچنین رشد کمتر بهای تمام شده نسبت به آن، حاشیه سود ناخالص شرکت از میزان 7 درصد در سال قبل به میزان 16 درصد در بودجه فعلی رسیده است.
هزینه های مالی نسبت به سال مالی قبل با 3 درصد رشد برآورد شده است. همچنین درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها نیز با 16 درصد کاهش نسبت به سال مالی قبل به مبلغ 47 میلیارد ریال برآورد شده است که این افت 9.3 میلیارد ریالی به دلیل کاهش سود نقدی برآوردی از شرکت سیمان خوزستان می باشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.





 

► تحلیل تکنیکال نماد فلوله
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۱ مهر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر