تحلیل اختصاصی از بازار بورس 26 آبان 94 و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 26 آبان 1394 ، 09:09

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

تایید افزایش سرمایه 27 درصدی ایران خودرو دلیل مثبت شدن گروه خودرویی
گروه خودرویی بعد از شروعی منفی در اواخر بازار با افزایش تقاضا مواجه شدند و اکثرا رشد قیمتی را تجربه می نمایند تا جایی که نماد خودرو صف خرید شد. دلیل اقبال و جهش قیمت خودرو تایید افزایش سرمایه 27 درصدی آن توسط سازمان بورس می باشد. نماد حتاید در گروه حمل و نقل علیرغم فروش های حقوقی شركت فراز انرژي دنا صف خرید شد و نماد حتوکا در اواخر بازار صف خرید شد بقیه هم گروهی ها نیز اکثرا کم حجم و مثبت دنبال شدند. نماد خرینگ با توجه به اعلام تعديل منفی با افت حدود 1 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.
اکثر گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری متعادل دنبال شدند که در این بین حمایت های سهامداران عمده در گروه بانکی همچنان ادامه داشت در این بین نماد واتی با توجه به خبر مورد اشاره زیر صف خرید پرحجمی را تجربه نمود. شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند تصمیم دارد مطابق با موافقتنامه سال 84 بین بانک صنعت و معدن به عنوان سهامدار عمده شرکت و شرکت گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران، تعداد 13 شرکت متعلق به بانک مذکور از جمله شرکت فرآورده های ساختمانی به قیمت 422 میلیارد ريال به شرکت گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران منتقل گردد. شرکت فرآورده های ساختمانی که زمانی یکی از برترین تولیدکنندگان مطالح ساختمانی کشور بود، در سال 79 به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی، از فعالیت باز ماند. با توجه به پتانسیل بالای اراضی این شرکت به وسعت 450 هکتار از جمله همجواری با آزاد راه کرج-قزوین و امتداد آن تا استان های تهران، زنجان و تبریز، پروژه های در دست اجرا حمل و نقل و نزدیکی به سکونت گاه های شهری و شهرک های صنعتی، واتی تصمیم به احیای اراضی شرکت مذکور پس از 15 سال توقف فعالیت دارد. قابل ذکر است که واتی 100% شرکت گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران را در اختیار خود دارد. نماد وسکاب پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده مبني بر تصويب افزايش سرمايه و تغيير نام شركت به سرمايه گذاري نور كوثر ايرانيان با افت 2 درصدی و نماد وگردش متعادل مورد بازگشایی قرار گرفتند.
در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نماد شپلی همچنان صف خرید و رشد قیمتی را تجربه نمود و بقیه هم گروهی ها اکثرا متعادل با گرایشی مثبت دنبال شدند که در این بین نماد جم با رشد حدود 1 درصدی تحت حمایت سهامدار عمده، رشد حدود 19 واحدی شاخص کل را ایجاد نمود.
در گروه های فلزی و معدنی، نمادهای کروی، کبافق، کمنگنز، فسرب و فولای صف خرید و گروه زغال سنگی با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت همراه شدند تا جایی که نمادهای کطبس و کشرق نیز صف خرید را تجربه نمودند. فولاد مبارکه با جابجایی بلوک حدود 15 میلیون سهمی علیرغم رشد حدود 1 درصدی رشد 17.5 واحدی شاخص کل را در پی داشت. نماد کدما با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم، متوقف شد.
در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای بالبر، بترانس، بمپنا، رتکو، تپکو، تکنو، تمحرکه و لسرما مثبت و صف خرید و بقیه متعادل و منفی دنبال شدند. گروه قندی بعد از مدتها صعود بی وقفه، اکثرا قرمز پوش شدند که در این بین نمادهای قزوین، قشهد و قنقش همچنان مثبت پی گیری شدند. در گروه کانی های غیر فلزی نمادهای کاذر، کفپارس و کپشیر صف فروش و کتوکا، کمرجان، کخاک، کگاز و کفرا مثبت و صف خرید بودند. در گروه های دارویی، غذایی و آی تی اکثرا معاملاتی کم حجم و منفی را مشاهده نمودیم و فقط تک نمادهایی همچون رکیش صف خرید و رشد قیمتی را تجربه نمودند. شركت توليدي گرانيت بهسرام(کهرام) تحت تاثیر گره معاملاتي با افت حدود 15 درصدی مواجه گردید اما متعادل نشد و همچنان با صف فروش به کار خود پایان داد.
گروه های ساختمانی و سیمانی، اکثرا کم حجم و منفی دنبال شدند که در این بین بازگشایی نماد ثنوسا با توجه به تعديل منفی سنگین اعلامی با افت حدود 5 درصدی و نماد سبهان با افت حدود 40 درصدی کام سهامداران را بیش از پیش تلخ نمود.
در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای جم و فولاد با رشد15.90 واحدی به ارتفاع 63,099.40 واحدی رسید که در این بین نمادهای وپاسار و سبهان بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 25 آبان 94
تحلیل تکنیکال نماد کربن ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر