تحلیل اختصاصی از بازار بورس 30 آبان 94 و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 1 آذر 1394 ، 09:51

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار کم حجم اما مثبت در گروه های کوچک

در اکثر گروه ها و نمادها معاملاتی کم حجم، متعادل و کم فروغ را نظاره گر بودیم که در این بین در گروه خودرویی، صف خرید پرحجم و عرضه های قطره چکانی نماد خکمک و خریدهای دو کد حقیقی چشم نوازی می نمود همچنین قطعه سازان با اقبال بیشتر، اکثرا مثبت و همراه صف خرید دنبال شدند از نمادهای مذکور به خفناور، خکمک، خفنر، ختراک، خرینگ و خاذین می توان اشاره نمود. در گروه لیزینگی نماد ولصنم تحت حمایت و خریدهای سهامدار عمده شركت سرمايه گذاري آتيه دماوند با رشد قیمتی مواجه گردید که در این بین رشد 5 درصدی سود در گزارش اعلامی مزید بر علت بود بقیه نمادهای گروه خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. نماد خفنر بعد از تعديل پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 1394/12/29با صف خرید و رشد 5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. ایران خودرو و سایپا از متقاضیان وام 25 میلیونی خودرو، علاوه بر 9% مالیات بر ارزش افزوده کالا، مالیات بر ارزش افزوده تسهیلات اعطایی نیز اخذ شد. هنگام فروش خودرو، 9% مالیات بر ارزش افزوده محاسبه و به قیمت آن اضافه شد اما به خواست بانک مرکزی، علاوه بر 9% مالیات بر ارزش افزوده خودرو، 9% مالیات بر ارزش افزوده وام نیز محاسبه می‌شود. به طور مثال قیمت فروش پراید 131 در کارخانه 19.9 میلیون تومان بوده ولی در این طرح با احتساب این مالیات مضاعف، 21.6 میلیون تومان برای خریدار قیمت خورده است که مورد اعتراض متقاضیان قرار گرفته است.

در گروه های فلزی و معدنی، نماد ذوب با جهش قیمتی صف خرید شد و نمادهای فولای، ارفع، فولاد و فباهنر مثبت و صف خرید و بقیه متعادل دنبال شدند که در این بین گروه استخراج کانه هاي فلزي  بخصوص سنگ آهنی ها همچنان با فشار فروش و افت قیمتی به کار خود پایان دادند. فولای قصد افزایش سرمایه 549% درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران و سود انباشته دارد که در 3 مرحله و طی 3 سال، که در مرحله اول تا پایان سال جاری به میزان 63% اجرا می گردد. همچنین عملکرد شرکت به خودروسازان وابستگی دارد و رشد سهام گروه خودرو می‌تواند به رشد سهام آن بیانجامد(بورس پرس).

وبهمن، وملت و وتوصا در گروه سرمایه گذاری با صف خرید و رشد قیمتی دنبال شدند همچنین جابجایی بلوک و معاملات پر حجم نماد وبیمه سبب رشد قیمتی و صف خرید آن شد و نماد ونیکی با فروش های پرحجم حقوقی صف فروش و افت قیمتی مجدد را تجربه نمود. در گروه بیمه ای نماد ما با خبر افزایش سرمایه 300 درصدی و نماد آسیا صرفا تکنیکالی صف خرید شدند و بقیه هم گروهی را نیز اکثرا مثبت دنبال شدند. گروه بانکی نیز همچنان متعادل و تحت حمایت سهامداران عمده به کار خود پایان داداند.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای رتکو، تکمبا، تکنو، تمحرکه و فاما مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی پی گیری شدند همچنین جهش و رشد قیمتی نماد تپکو با توجه به خبر مورد اشاره ذیل را نظاره گر بودیم. شرکت هپکو درصدد تولید کامیونت فورلند با همکاری یک شرکت چینی بوده و ظاهرا قرارداد اولیه تحویل 1000 دامپتراک بین وزارت صنعت با هپکو منعقد شده است. هپکو درصدد تولید کامیونت فورلند با همکاری یک شرکت چینی بوده و ظاهرا قرارداد اولیه تحویل 1000 دامپتراک بین وزارت صنعت با هپکو منعقد شده است.

گروه سیمانی اکثرا مثبت اما کم حجم اما گروه ساختمانی اکثرا منفی دنبال شدند که در این بین معاملات مثبت و صف خرید نمادهای سشرق، ثپردیس، ثشرق، سفارس و سخاش نمایان تر بود. نماد معاملاتي شركت تامين ماسه ريخته گري با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم، متوقف شد.

در گروه کانی های غیر فلزی نمادهای شلیا و کگاز همچنان صف خرید پرحجم و با عرضه های قطره چکانی، گروه غذایی اکثرا مثبت و همراه صف خرید و بقیه گروه های دارویی، آی تی و قندی اکثرا کم حجم و منفی دنبال شدند. نماد معاملاتي شركتهاي شيميايي پارس پامچال، داروسازي دكتر عبيدي با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم، متوقف شدند. دلیل توقف نماد دعبید تعدیل مثبت 31 درصدی به دلیل افزایش حدود 8 درصدی فروش می باشد.

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نماد شپلی همچنان پر حجم اما متعادل، نمادهای شنفت، شمواد، شسینا و شدوص مثبت و صف خرید و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین معاملات مثبت و جابجایی بلوک نمادهای جم و پارسان سبب رشد شاخص کل گردید.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای جم و فولاد با رشد 17.73 واحدی به ارتفاع 62,889  واحدی رسید که در این بین نمادهای اخابر و وپاسار بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 30 آبان 94
تحلیل تکنیکال نماد حمایت مقاومت ◄

مطالب مرتبط
بنر