تحلیل اختصاصی از بازار بورس 1 آذر 94 و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 2 آذر 1394 ، 08:58

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار کم عمق و عقب نشینی محسوس خریداران

عقب نشینی خریداران در بازار کم حجم این روزها و نمایان شدن مجدد معاملات منفی گروه های بزرگ از ادامه جو نامناسب بازار سرمایه حکایت دارد. اکثر نمادهای گروه قطعه ساز در گروه خودرویی معاملاتی مثبت و همراه صف خرید را تجربه نمودند و بقیه گروه اکثرا کم حجم، متعادل و منفی دنبال شدند. گروه لیزینگی و حمل و نقل نیز اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند و فقط نماد حتاید به دلیل شناسایی سود غیرعملیاتی فروش ملک و نماد ولبهمن به دلیل حمایت های حقوقی شركت سرمايه گذاري صدرآرين، متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند.

گروه بیمه ای بر خلاف گروه بانکی، اکثرا کم حجم و مثبت دنبال شدند که در این بین نماد ما همچنان با صف خرید و رشد قیمتی مواجه بود. بانک سرمایه با افزایش تقاضا صف خرید شد و بقیه هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند همچنین نماد وکار همچنان با صف فروش همراه بود و نماد وگردش با توجه به تعدیل منفی مجدد، معاملاتی منفی را تجربه نمود. بعد از کاهش 28 درصدی سود هر سهم بانک گردشگری برای سال مالی 30 آذر جاری ( از 191 به 141 ریال ) و شفاف سازی اخیر سازمان بورس، این بانک دسته گل تازه ایی برای سال مالی آینده به ارمغان آورده است. به این ترتیب "وگردش" 600 میلیارد تومانی اولین سود هر سهم سال مالی آبنده را 94 ریال پیش بینی کرده که نسبت به آخرین سود اعلامی سال جاری یعنی 141 ریال بیش از 33 درصد کاهش نشان می دهد این در حالی است که بازدهی سهام این بانک فرابورسی طی 8 ماه اخیر با زیان 28 درصدی همراه شده است(بورس پرس). در انتها نماد ونوین با توجه به تعديل منفی اعلامی با افت حدود 5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و افت حدود 18.5 واحدی شاخص کل را ایجاد نمود.

گروه فلزات اساسی اکثرا مثبت دنبال شدند تا جایی که نمادهای ارفع و فلوله صف خرید و نماد فسرب در یک قدمی صف خرید قرار داشت اما در آنسو گروه استخراج کانه هاي فلزي اکثرا منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای کچاد و کگل همچنان با صف فروش به کار خود پایان دادند. نماد فخوز با توجه به تعديل منفی اعلامی با افت حدود 1 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

نماد ثرود در گروه ساختمانی با توجه به ارائه گزارشی مناسب با اقبال فعالین رشد قیمتی و صف خرید را تجربه نمود و بقیه هم گروهی ها نیز اکثرا کم حجم و مثبت شروع شدند اما در اواخر بازار و با افزایش حجم عرضه ها متعادل به کار خود پایان دادند. نماد وساخت بعد از اعلام تعدیل منفی با افت حدود 7 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

در گروه کانی های غیر فلزی علیرغم تکذیب شایعه انعقاد قرارداد جدید شرکت مواد ویژه لیا(شلیا) توسط مدیر عامل شرکت، همچنان معاملات مثبت آن بعد از حدود 15 درصد رشد قیمتی را نظاره گر بودیم. گروه قندی اکثرا منفی و همراه صف فروش شروع شدند اما در اواخر بازار با افزایش تقاضا، متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند که در این بین ادامه صف خرید پرحجم نماد قزوین و بازگشایی حدود 17 درصدی مثبت قمرو بعد از مجمع عادی سالیانه چشم نوازی می نمود. نمادهای معاملاتي شركت هاي كوير تاير و سيمان آرتا اردبيل، با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم و حق تقدم شركت كوير تاير با توجه به توقف نماد اصلي، متوقف شدند.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای تمحرکه، تایرا، لسرما، لابسا و بمپنا مثبت و همراه صف خرید و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال می شوند.
گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین معاملات منفی و صف فروش نمادهای شپلی، شیراز، جم، شپنا، شبهرن و شرانل نمایان تر بود همچنین نماد فارس پس از برگزاري مجامع عمومي عادي بطور فوق العاده مبني بر تقسيم سود نقدي و عمومي فوق العاده مبني بر تصويب افزايش سرمايه در سایه حمایت سهامدار عمده با رشد حدود 2.5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و رشد حدود 140 واحدی شاخص کل را ایجاد نمود.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فارس و وبملت با رشد 34.90 واحدی به ارتفاع 62,923 واحدی رسید که در این بین نمادهای شپنا و ونوین بیشترین تاثیر منفی را داشتند. برای فردا مثبت شدن گروه قندی و ادامه دادوستدهای کم حجم و کم فروغ نمادهای بزرگ را پیش بینی می نماییم.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 1 آذر 94
تحلیل تکنیکال نماد حمایت مقاومت ◄

مطالب مرتبط
بنر