تحلیل اختصاصی از بازار بورس 2 آذر 94 و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 3 آذر 1394 ، 08:25

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

صعود آرام گروه بنیادی محور دارویی
گروه خودرویی و لیزینگی بعد از شروعی کم حجم و منفی، اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند اما همچنان حجم پایین دادوستدها از نبود انگیزه خریداران حکایت داشت و گروه های کوچک و کم شناوری همچون قطعه ساز مورد توجه بیشتر نوسانگیرها بود تا جایی که نمادهایی همچون خریخت با شرایط بنیادی نامناسب، صف خرید شد. در گروه لیزینگی و حمل و نقل نماد ولبهمن و حسینا مثبت و بقیه کم حجم، متعادل و منفی دنبال شدند.

گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، همسو با بقیه گروه های بزرگ اکثرا کم حجم، متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین نمادهای وصنا، وبهمن، وتوسم، وصنا، ونیکی، کوثر و ملت مثبت به کار خود پایان دادند که صف خرید و رشد قیمتی نماد ما نمایان تر بود.

نماد شفارا با توجه به اعلام تعدیل سنگین منفی 557 درصدی صف فروش و متوقف شد. شگل، شسینا، شفارس، شمواد، شپاکسا و شتران، شبندر نمادهای مثبت و صف خرید گروه پتروشیمی و پالایشگاهی بودند که در این بین ادامه صف خرید و رشد قیمتی شسینا بدون شفاف سازی، صف خرید شفارس به دلیل خبر افزایش سرمایه علیرغم تعدیل منفی اعلامی، معاملات مثبت شمواد به دلیل اعلام تعدیل مثبت 30 درصدی و صف فروش نماد پرریسک شپلی بعد از صعود خیره کننده اخیر نمایان تر بود.

در گروه های فلزی و معدنی، نماد كشرق پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده صاحبان سهام با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و بقیه گروه اکثرا بعد از شروعی کم حجم و مثبت، متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. علیرغم موافقت شورای اقتصاد با حذف عوارض صادراتی سنگ آهن کنسانتره تا پایان سال جاری، به دلیل کاهش مجدد بهای سنگ آهن در بازارهای جهانی و احتمال تعدیل منفی مجدد گروه سنگ آهنی، افت مجدد قیمت های و فشار فروش بالای آنها را مشاهده نمودیم. با توجه به کمبود شدید تقاضا و عدم صادرات عملا رخداد مذکور تأثیری بر صورت های مالی سنگ آهنی ها نخواهد داشت. . با افزایش روز افزون دلار و تقویت آن و اظهارات مقامات فدرال ‌رزرو(بانک مرکزی آمریکا) مبنی بر افزایش نرخ بهره در ماه آینده میلادی، طلا تحت فشار قرار دارد و با ادامه افت به نزدیکی کمترین مقدار 6 سال اخیر خود نزدیک شده است(رویترز).

نمادهای بترانس، تکمبا، وتوشه، تمحرکه، فاذر و بمپنا در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی مثبت و پرتقاضا و بقیه اکثرا متعادل منفی دنبال شدند.
در گروه های ساختمانی و سیمانی، نماد ثرود همچنان با صف خرید و رشد قیمتی و نمادهای کرمان و ساراب مثبت و بقیه هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی پی گیری شدند.

طبق انتظار گروه قندی با رشد قیمتی شروع شدند اما بواسطه رشد تند روزها و ماه های گذشته، اکثرا منفی به کار خود پایان دادند و به دلیل شرایط بنیادی نامطلوب بسیار پر ریسک ارزیابی می شوند. در گروه بنیادی محور دارویی نمادهای شتهران، کی بی سی، پخش، دبالک، دتولید و دامین مثبت و کم حجم و بقیه اکثرا کم حجم، متعادل دنبال شدند که در این بین ادامه نزول و معاملات منفی دزهراوی(یکی از پرپتانسیل ترین نمادهای گروه) و بازگشایی موفق با رشد حدود 28 درصدی دعبید نمایان تر بود. نماد غمارگ به دلیل اعلام تعدیل مثبت 51 درصدی و نماد معاملاتي حق تقدم شركت پالايش نفت تبريز با توجه به پايان مهلت پذيره نويسي، متوقف شدند. در گروه كاشي و سراميك علیرغم افت اکثرنمادها و اعمال فشار فروش، نماد کچینی با صف خرید به کار خود پایان داد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای پارسان و شپدیس با افت (128.18) واحدی به ارتفاع 62,795.70 واحدی رسید که در این بین نمادهای تاپیکو و فارس بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. برای فردا همین منوال دادوستدها پیش بینی می شود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 2 آذر 94
تحلیل تکنیکال شاخص کاشی و سرامیک ◄

مطالب مرتبط
بنر