تحلیل اختصاصی از بازار بورس 3 آذر 94 و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 4 آذر 1394 ، 08:57

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه های کوچک کانی های غیر فلزی بر مدار رشد
گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقلی، در شروع دادوستدها شاهد جابجایی بلوک 16 میلیون سهمی نماد خزامیاد و معاملات کم حجم، متعادل و منفی بقیه هم گروهی ها بودند. جابجایی بلوک، معاملات پرحجم و خرید حقوقی در نمادهای ولساپا و ولبهمن و شرایط مناسب بنیادی و تکنیکی نماد حتوکا معاملاتی متعادل و مثبت را برای آنها در پی داشت.
در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، نمادهای سدبیر، وصنا، واتی، ونیکی، دی، حکمت، ما، وسپه و کوثر متعادل و مثبت و بقیه متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. جلسه سه شنبه شب هر هفته شورای پول و اعتبار به تعویق افتاد تا جو انتظار و احتیاط برای کاهش مناسب سود بانکی تشدید گردد.
در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نمادهای شسینا و شفارس همچنان صف خرید و در پی جمع آوری صف فروش نماد شپلی  معاملات متعادل آنرا مشاهده نمودیم و احتمالا فردا نوسانات مثبتی را تجربه نماید اما بواسطه رشد سریع روزهای گذشته و شرایط نامناسب بنیادی همچنان پرریسک ارزیابی شده و از دید تکنیکی احتمال افت تا محدوده 195 تا 200 تومان را دارد.
در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، افزایش تقاضا، معاملات مثبت و صف خرید نماد فاذر در پی جابجایی بلوک دیروز و امروز سهم را مشاهده نماییم همچنین نمادهای تمحرکه و تکنو صف خرید و نمادهای بمپنا، تایرا، بکاب و بنیرو مثبت و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند.
در گروه های ساختمانی و سیمانی، نمادهای ثپردیس، وساخت، ثرود، سپاها، آ س پ و سفانو مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. با واگذاری 10 درصد سهام سرمایه گذاری مسکن پردیس در 24 شهریور سال جاری، این شرکت بعد از سیمان خوزستان، فولاد هرمزگان، پتروشیمی مبین و مواد ویژه لیا به عنوان پنجمین شرکت جدید سال و با کشف قیمت 540 تومانی هر سهم وارد فرابورس شد. ثپردیس طی حضور دو ماهه با کاهش قیمت 33 تومانی به 506 تومان و بازدهی منفی 6 درصدی رسیده است. چرا که هنگام عرضه اولیه سهام، برخی فعالان با اشاره به ضعف اطلاع رسانی و سابقه نه چندان مثبت سهامدار عمده این شرکت، کشف قیمت 540 تومانی هر سهم " ثپردیس" را کمی گران ارزیابی کرده بودند. به هر حال این شرکت تازه وارد در صدد افزایش سرمایه233  درصدی برآمده تا در صورت دریافت مجوز سازمان بورس و تصویب مجمع فوق العاده ، اقدام به تامین مالی 70 میلیارد تومانی کرده و سرمایه 30 میلیارد تومانی کنونی را به 100 میلیارد تومان برساند. افزایش سرمایه " ثپردیس" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف اصلاح ساختارمالی انجام خواهد شد(بورس پرس).
در گروه های فلزی و معدنی، نمادهای ارفع، فولاد، فنوال و میدکو متعادل و مثبت و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند که همچنان گروه سنگ آهنی با فشار فروش به مراتب بالاتر و افت قیمتی بیشتری به کار خود پایان دادند. در بازارهای بین المللی قیمت های فلزات پایه کاهش و طلا بدون نوسان خاصی و قیمت های نفت افزایش اندکی را تجربه نمود این در حالی می باشد که اخبار منتشر شده از اتحادیه اروپا و آلمان مثبت و اخبار آمریکا منفی بود اما به دلیل جو احتیاط سرمایه گذاران بین المللی واکنش و نوسان خاصی مشاهده نشد.
گروه کانی های غیر فلزی با افزایش تقاضا اکثرا مثبت شدند تا جایی که نمادهای کفپارس، کگاز، کمرجان، شلیا، کرازی و کسرام صف خرید را تجربه نموند. نماد قلرست پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني بر تقسيم سود نقدي، با افت حدود 3 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. نماد پدرخش جهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره و حق تقدم شركت ايران دارو با توجه به پايان مهلت پذيره نويسي، متوقف شدند.
در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای تاپیکو و پارسان با افت (74.79) واحدی به ارتفاع 62,720 واحدی رسید که در این بین نمادهای فارس و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. با توجه به مفروضات گفته شده احتمالا فردا نیز همین منوال دادوستدها البته با گرایشی منفی تر بواسطه قرار داشتن در آخرین روز هفته کاری را نظاره گر باشیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 3 آذر 94
تحلیل تکنیکال نماد فسرب ◄

مطالب مرتبط
بنر