اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 7 آذر 94

يكشنبه ، 8 آذر 1394 ، 09:52

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

کربن ایران

شرکت در آخرین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به 29/12/94 منتشر کرده ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 250 میلیارد ریال به مبلغ 187 ریال اعلام نموده است.این رقم نسبت به پیش بینی قبل با 9 درصد تعدیل مثبت همراه شده است.این درحالی است که طی دوره شش ماهه منتهی به 31/6/94 مبلغ (93) ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرده است.پیش بینی تقسیم سود برای سال مالی 94 به میزان 50 درصد سود خالص می باشد.سود تلفیقی هر سهم نیز به مبلغ 478 ریال پیش بینی شده است.
دلیل تعدیل مثبت شرکت پیش بینی مبلغ 3 میلیارد ریال در سرفصل سایر درآمدهای عملیاتی می باشد که در بودجه قبل معادل صفر در نظر گرفته شده بود.
نکات با اهمیت :
•    محصول شرکت دوده صنعتی می باشد که مقدار تولید و فروش آن در پیش بینی جدید نسبت به پیش بینی قبلی تغییری نداشته است. در نمودار زیر میزان تولید و فروش در دوره شش ماهه نسبت به بودجه و مشابه سال قبل شان داده شده است : (ارقام به تن) فروش دوره شش ماهه به میزان 13 هزار تن بوده که با پوشش 52 درصدی بودجه حدود 8 درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می دهد.

 


•    طی دوره شش ماهه 92 درصد مبلغ فروش داخلی و مابقی خارجی می باشد.از محل صادرات مبلغ 1 میلیون دلار حاصل شده که با نرخ 29،206 ریال تسعیر شده است.
•    میانگین نرخ فروش محصول شرکت در بودجه به مبلغ 32،380،360 ریال به ازای هر تن پیش بینی شده ؛ در حالیکه در شش ماهه ابتدایی سال با نرخ 29،949،206 ریال به ازای هر تن به فروش رسیده است.
•    72 درصد بهای تمام شده در بودجه را مواد مصرفی تشکیل می دهد.در جدول زیر میانگین نرخ مصرف پیش بینی شده  و شش ماهه ابتدایی سال نشان داده شده است : (ارقام ریال به تن)

 

•    قابل ذکر است که شرکت طی دوره شش ماهه 48 درصد فروش پیش بینی خود را پوشش داده اما به جهت شناسایی 53 درصد بهای تمام شده بودجه طی این دوره سود ناخالص پیش بینی شده تنها 10 درصد پوشش داده شده است.شرکت در این خصوص ؛ فروش موجودی محصول تولید شده در سال قبل با قیمت تمام شده بالا را عامل آن دانسته است.در ادامه پوشش 57 درصدی و 42 درصدی هزینه های عمومی و هزینه های مالی منجر به شناسایی زیان (93) ریالی این شرکت در شش ماه ابتدایی سال گردیده است.
نتیجه گیری :
بررسی اطلاعات شش ماهه شرکت نشان دهنده افزایش بیشتر بهای تمام شده نسبت به فروش می باشد که نهایتا سود ناخالص آن را با کاهش همراه ساخته است.اگرچه انتظار می رود با اتمام موجودی اول دوره ؛ بهای تمام شده محصولات در نیمه دوم سال با کاهش همراه شود ؛ اما از طرف دیگر نرخ فروش دوره شش ماهه 8 درصد پایین تر از نرخ پیش بینی شده بوده است و درصورت ادامه این روند فروش شرکت با افت همراه خواهد شد.البته این نیز درصورتی خواهد بود که شرکت به مقدار فروش پیش بینی شده خود برسد و این موضوع با وجود رکود موجود در صنعت لاستیک و کاهش تقاضا با تردید همراه است.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد شاوان
تحلیل اختصاصی از بازار بورس 7 آذر 94 و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر