تحلیل اختصاصی از بازار بورس 8 آذر 94 و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 9 آذر 1394 ، 08:58

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

عرضه اولیه کوچک دیگری اینبار درگروه خودرویی:
نماد خدیزل با قیمت 340 تومان کشف قیمت شد و احتمالا رشد قیمتی اندکی را تجربه نماید. بعد از عرضه اولیه خدیزل شاهد افزایش عرضه ها و عقب نشینی محسوس خریداران و غلبه جبهه فروشندگان و در نتیجه منفی شدن اکثر گروه ها و نمادها بودیم و از معدود نمادهای مثبت گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل به خاهن، خکمک، خلنت، خچرخش و ولبهمن می توان اشاره نمود بقیه اکثرا کم حجم، متعادل و منفی پی گیری شدند.

در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، ادامه جابجایی بلوک های پرحجم بین حقیقی ها و رشد قیمتی حدود 2.7 درصدی نماد وخاور، معاملات مثبت نمادهای وسینا، میهن، وگردش، دی، وغدیر، وامید، وبیمه، وملت و وبهمن و دادوستدهای متعادل و منفی بقیه هم گروهی ها را مشاهده نمودیم.

گروه پتروشیمی همچنان بواسطه افزایش روز افزون نرخ دلار دادوستدهای متعادل و مثبتی را تجربه نمودند که در این بین معاملات مثبت نمادهای شپلی، شدوص، شفارس، شپارس، شلعاب و پترول نمایان تر بود و نماد شسینا همچنان با صف خرید پرحجم بدون عرضه به کار خود پایان داد همچنین نماد جم تحت حمایت و حقوقی سهامدار عمده علیرغم رشد حدود 2.5 درصدی قیمت پایه، رشد حدود 42 واحدی شاخص کل را ایجاد نمود اما گروه پالایشگاهی همچنان فرسایشی منفی دنبال شدند و فقط تک نماد شاوان مورد اشاره مثبت بود. پالایشگاه لاوان طی ۸ ماه گذشته قادر به فروش بیش از ۲ میلیون تن از ۵ نوع محصول شد اما نتوانسته از چنبره زیان خارج شود؛ پالایشگاه لاوان که درآمد هر سهم سال مالی جاری را با زیان 495 ریالی همراه کرده و در سه ماه اول سال 375 ریال از این زیان را محقق کرده، آمار فروش 8 ماهه و یک ماهه آبان را منتشر کرد. براساس این گزارش، شاوان" طی 8 ماه اول سال قادر به تولید بیش از یک میلیون و 932 هزار تن از 5 محصول گاز مایع، بنزین، نفتا، نفت گاز و نفت کوره ، شده و در همین مدت موفق به فروش بیش از دو میلیون تن شده است. در آبان ماه هم در برابر تولید 251 هزار و 463 تن انواع محصول، اقدام به فروش 210 هزار و 382 تن کرده است(بورس پرس).

در گروه های فلزی و معدنی، فولاد، فخوز، فسرب، وتوکا، کروی، کشرق و کبافق  نمادهای متعادل و مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، صف خرید نماد فاما، جابجایی بلوک و معاملات مثبت نماد فاذر و بکام و افت مجدد و دادوستدهای کم حجم بقیه هم گروهی را مشاهده نمودیم.

گروه های ساختمانی و سیمانی نیز همسو با کلیت بازار کم حجم و اکثرا منفی دنبال شدند که گروه سیمانی بواسطه نزدیک شدن به فصل سرما و احتمال قطع شدن سوخت گاز و خارج شدن از مدار تولید با فشار عرضه ها و معاملاتی منفی تری به کار خود پایان دادند.
نمادهای شلیا، کمرجان و کسرام در گروه کانی های غیر فلزی با افزایش مجدد تقاضا رشد قیمتی را تجربه نمودند و گروه قندی بعد از شروعی مثبت، اکثرا با افزایش عرضه ها، منفی شدند و نماد غمارگ با توجه اعلام تعديل مثبت با رشد حدود 14 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.  نماد پدرخشش پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده مبني بر انتخاب اعضاي هيات مديره متعادل به گردونه معاملات بازگشت و نماد پاسا جهت تشكيل جلسه هيات مديره به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه و شركت كشت و صنعت چين چين جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصميم گيري در خصوص تقسيم سود نقدي، متوقف شدند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای جم و فارس با رشد 3.82 واحدی به ارتفاع 62,639 واحدی رسید که در این بین نمادهای تاپیکو و وبصادر بیشترین تاثیر منفی را داشتند. همین منوال معاملات با گرایشی منفی تر را برای فردا پیش بینی می شود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 8 آذر 94
تحلیل تکنیکال نماد شاوان ◄

مطالب مرتبط
بنر