تحلیل اختصاصی از بازار بورس 2 دی 94 و پیش بینی بازار فردا

شنبه ، 5 دی 1394 ، 13:50

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

عرضه اولیه های کم فروغ:
طبق پیش بینی بازار در اکثر گروه ها و نمادها متعادل و مثبت تر از روز گذشته دنبال شد این در حالی بود که معاملات مثبت، پرحجم و صف خرید نمادهای وپست، ذوب، کیمیا، آکنتور و گروه های لاستیک سازی، قندی و کانی های غیر فلزی نمایان تر بود. گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقلی اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند اما نمادهای گروه حمل و نقل و برخی قطعه سازان از اقبال بیشتری برخوردار بودند تا جایی که نمادهای خکار، خفنر، توریل و حپترو مثبت تر دنبال شدند. نماد ايران خودرو ديزل با توجه به تعديل منفی اعلامی با افت حدود 7 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و با فشار فروش نسبتا بالایی به کار خود پایان داد.

وپست، حکمت، وگستر، اعتلا، کوثر و دانا نمادهای مثبت گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری بودند و مابقی اکثرا متعادل دنبال شدند که در این بین گروه شرکتهاي چند رشته اي صنعتي با فشار فروش بیشتر سبب افت شاخص کل شدند همچنین نماد وبوعلی جهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره، متوقف شد.

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی نمادهای شکربن، شفارس، شسینا، شرانل، شبندر، شلعاب و وپترو مثبت و صف خرید و مابقی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. نماد شپدیس جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظورتصويب صورتهاي مالي و نماد جم جهت برگزاري مجمع عمومي عادي فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره، متوقف شدند. در آستانه تعطیلات پایان سال قیمت نفت امروز با افزایش محدود از پایین ترین رقم های 11 سال اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله گرفت، اما مازاد عرضه همچنان تصویر غالب بازار است و این مانع از افزایش قابل توجه قیمت ها می شود.

در گروه های فلزی و معدنی، صف خرید حدود 50 میلیون سهمی نماد ذوب آهن در شروع معاملات، دادوستدهای پرحجم و مثبت آن به دلیل اخبار افزایش سرمایه شرکت چشم نوازی نمود که در این بین خریدهای مجموعه فرهنگیان مزید بر علت شده است. نماد تازه وارد کیمیا بعد از عرضه دیروز با کاهش تقاضا و عرضه بخش اعظم صف خرید، با صف خرید کم حجمی دنبال شد و احتمالا در روز کاری آینده متعادل خواهد شد تا سریال عرضه های اولیه کم فروغ و کوچک همچنان ادامه داشته باشد. گروه فلزات اساسی اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند اما گروه استخراج کانه هاي فلزي بخصوص سنگ آهنی ها همچنان با فشار فروش بالایی همراه بودند و اکثرا افت قیمتی را تجربه نمودند.

گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا با افزایش اقبال و تقاضا، مثبت بودند تا جایی که نمادهای بکام، فجام، بکاب، آکنتور، بالاس، فاراک و بسویچ معاملاتی مثبت و صف خرید را تجربه نمودند. نماد فاراکی که در واکنش با سطوح حمایتی، با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت همراه شده احتمالا در کوتاه مدت تا سطوح 250 تومان رشد قیمتی را تجربه نماید اما تا زمانی که روی مقاومت 250 تومان تثبیت نشده ، نمی توان به پایان اصلاح میان مدت آن تاکید نمود اما در کل در سطوح فعلی کم ریسک ارزیابی می شود. معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای تفاهم نامه ای برای راه اندازی خط تولید کمباین، با مشارکت بخش خصوصی ایران و روسیه خبر داد و اعلام نمود: این تفاهم نامه در حاشیه مراسم افتتاح گفتمان تجاری صنعتی روسیه و ایران به امضا رسید.

گروه ساختمانی اکثرا مثبت و گروه سیمانی اکثرا منفی دنبال شدند که در این بین صف خرید نمادهای کرمان و سخاش و صف فروش نماد سفارس نمایان تر بود. نماد ثشرق جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظورتصويب صورتهاي مالي و نماد واحدهاي سرمايه گذاري صندوق زمين و ساختمان مسکن شمال غرب (صغرب1)، جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صندوق متوقف شدند.

گروه های لاستيك سازی، قندی و کانی های غیر فلزی اکثرا مثبت و همراه صف خرید دنبال شدند و گروه های بنیادی محور دارویی و آی تی کم حجم، متعادل و منفی به کار خود پایان دادند و نماد اخابر با جابجایی بلوک حدود 5 میلیون سهمی علاوه بر رشد حدود 2 درصدی سهم، سبب جهش حدود 47 واحدی شاخص کل گردید و در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای اخابر و فملی با رشد 6.51 واحدی به ارتفاع 61,420 واحدی رسید که در این بین نمادهای وصندوق و پارسان بیشترین تاثیر منفی را روی دماسنج اقتصادی کشور ایجاد نمودند.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 2 دی 94
تحلیل تکنیکال نماد حکشتی ◄

مطالب مرتبط
بنر