تحلیل اختصاصی از بازار بورس 7 دی 94 و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 9 دی 1394 ، 10:19

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

متعادل شدن بازار در سایه تعطیلات پیش رو :
بازار با تغییر جهت 180 درجه ای نسبت به روز گذشته و مجددا برخلاف نظر اکثر فعالین بازار ، منفی شروع شد که در گروه های حمل و نقل، خودرویی، قطعه ساز و لیزینگی منفی های مذکور محسوس تر بود. گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین معاملات مثبت و صف خرید نمادهای خوساز، خنصیر، ولساپا، حفارس و حتوکا خودنمایی می نمود. نماد خبهمن که با مقاومت محکم 170 تومانی مواجه می باشد علیرغم حمایت حقوقی با عقب نشینی خریداران و تعادل به کار خود پایان داد که در این بین کمرنگ شدن شایعه گروه بهمن مبنی بر تصیمیم فروش دو شركت بهمن ديزل و بهمن ليزينگ به شركت های خارجى مزید بر علت بود.

گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند که در این بین گروه بیمه ای از اقبال بیشتری برخوردار بودند همچنین معاملات مثبت و پرحجم نمادهای وبملت، وانصار، دانا، ودی و اعتلا نمایان تر بود. نماد ولملت یکی از  مهم‌ترین شرکت‌های زیر مجموعه های گروه مالی ملت در بورس درج شد و در نوبت عرضه اولیه سهام قرار گرفت. نماد سرمايه گذاري بوعلي پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده مبني بر انتخاب اعضاي هيات مديره با افت اندک مورد بازگشایی قرار گرفت.

گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی اکثرا متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند که در این بین صف خرید و معاملات مثبت نمادهای شرانل، شتران، ونفت، شکلر و شپاکسا چشم نوازی نمود. معاون سابق وزیر نفت اعلام نمود فرمول نرخ خوراک پتروشیمی ها به زودی اعلام خواهد شد که بر اساس قیمت هاب گاز در مناطق مختلف جهان به اضافه متوسط واردات، صادارت و مصرف داخلی است. وزیر نفت به دنبال یک فرمول منعطف است که قیمت خوراک را به نوسانات قیمت نفت خام وصل کند. چرا که کاهش یا افزایش قیمت نفت خام بر روی قیمت محصولات پتروشیمی تأثیرگذار است. نماد پتروشيمي جم پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده مبني بر انتخاب اعضاي هيات مديره کم حجم اما منفی گردونه معاملات بازگشت.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند که در این بین برخی صف خرید نمادهای همچون فلوله، فنوال، هرمز، فباهنر، فمراد، فزرین و کاما نمایان تر بود. نماد کیمیا در دومین روز صف خرید با معاملاتی پرحجم به کار خود پایان داد. در شروع بازارهای بین المللی قیمت اکثر فلزات پایه بخصوص مس، قیمت نفت و طلا همگی با افتی اندک مواجه شدند و دلار بدون نوسان خاصی پیگیری می شود.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی معاملات بسیار پر حجم، صف خرید و عرضه مکرر صف نماد فاذر قابل تامل بود نماد فاراک نیز در کنار نمادهای آکنتور، بکاب، وتوشه، لابسا، لبوتان و تکشا معاملاتی مثبت را تجربه نمودند همچنین نماد بالبر پس از برگزاري مجامع عمومي عادي ساليانه و بدون تقسيم سود نقدي و مجمع عمومي فوق العاده مبني بر اصلاح اساسنامه با افت حدود 14 دردصدی مواجه گردید.

در گروه ساختمانی بجز نمادهای وتوس، ثاژن، ثپردیس، ثغرب، که منفی بودند مابقی اکثرا مثبت سپری شدند. نمادهای نماد سيمان كردستان جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي و نماد نماد سيمان فارس نو جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص اصلاح اساسنامه متوقف شدند. نماد ثشرق و ثفارس پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه با رشد حدود 10 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند.
درگروه لاستیک سازی علیرغم شفاف سازی شرکت پتایر مبنی بر برگزاری مزایده و عدم فروش زمین 6 هکتاری، رشد قیمتی و صف خرید آنرا نظاره گر بودیم اما مابقی هم گروهی ها اکثرا منفی به کار خود پایان دادند همچنین رشد قیمتی و ادامه صف خرید گروه های قندی و غذایی چشم نوازی نمود. نماد قند قزوین پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده مبني بر انتخاب اعضاي هيات مديره با محدوديت نوسان و با صف خرید پرحجم 10 میلیونی در قیمت های 240 تومان و نماد افست با رشد 12 درصدی به گردونه معاملات بازگشتند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای وانصار و وپاسار با رشد 14.01 واحدی به ارتفاع 61,469 واحدی رسید که در این بین نمادهای وغدیر و پارسان بیشترین تاثیر منفی را داشتند.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 7 دی 94
تحلیل تکنیکال نماد مبین ◄

مطالب مرتبط
بنر