اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 7 دی 94

چهارشنبه ، 9 دی 1394 ، 10:39

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

کیمیدارو

شرکت در صورت های مالی شش ماهه حسابرسی شده منتهی به 31/06/94 با سرمایه ای معادل 240 میلیارد ریال به ازای هر سهم 284 ریال سود محقق کرده است که نسبت به شش ماهه حسابرسی نشده 24 درصد افزایش داشته است. پیش بینی سود هر سهم سال 94 1،558 ریال به ازای هر سهم می باشد. شرکت برای سال مالی 94 تقسیم سود را 779 ریال به ازای هر سهم در نظر گرفته است.

از مهمترین دلایل افزایش سود هر سهم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

•    افزایش 1.6 درصدی سود خالص در پی افزایش 6.7 درصدی مقدار فروش می باشد که عمدتا مربوط به قرص و دراژه می باشد. قابل ذکر است که نرخ فروش قرص و دراژه حدودا 4 درصد کمتر نیز محاسبه شده است.

•    کاهش 13 درصدی هزینه های مالی و رسیدن آن به مبلغ 48 میلیارد ریال

نکات با اهمیت

•    مقدار فروش شرکت در سال 94 در مجموع 35868،000 عدد پیش بینی شده است که در شش ماهه 42 درصد بودجه محقق شده است. حدود 53 درصد از کل مقدار فروش شرکت در شش ماهه مربوط به قرص و دراژه و 34 درصد آن نیز به آمپول اختصاص دارد. مقدار فروش قرص و دراژه  در شش ماهه حسابرسی شده 6.7 درصد نسبت به شش ماهه حسابرسی نشده افزایش داشته است. مقدار فروش قرص و دراژه نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افت، آمپول 44 درصد افت و البته محصولات شیمیایی 2،977 درصد رشد را نسبت به شش ماهه سال قبل داشته است.

•    مبلغ فروش شرکت در شش ماهه نخست سال 389 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش داشته است و 32 درصد مبلغ بودجه را پوشش داده است. مبلغ فروش در بودجه 94 با 18 درصد افزایش نسبت به سال مالی قبل اعلام شده است. ترکیب فروش محصولات در شش ماهه نخست سال به شکل نمودار زیر می باشد:

 



نرخ متوسط محصولات شرکت در جدول زیر آمده است. (ریال به ازای هر تن)

 

 



سایر نکات با اهمیت
•    خالص سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد کاهش داشته و به حدود 3 میلیارد ریال رسیده است که 5 درصد از بودجه 94 را پوشش داده است. قسمت عمده این درآمدها به سود حاصل از سرمایه گذاری در سهام شرکت های پخش رازی و داروسازی دانا اختصاص دارد که احتمالا در ماه های آتی محقق خواهد شد.

•    حدود 70 درصد از بهای تمام شده کالای فروش رفته در شش ماهه نخست سال به مواد مستقیم مصرفی، 22 درصد به سربار تولید و حدود 8 درصد هم به دستمزد مستقیم تولید اختصاص دارد.

•    بالغ بر 97 درصد از بازار فروش شرکت مربوط به بازار داخلی و 3 درصد آن هم به صورت صادراتی به فروش رسیده است.

•    حدود 63 درصد از تامین مواد اولیه در داخل کشور و 37 درصد آن هم به صورت وارداتی می باشد.

•    شرکت مبلغ 445،509 دلار فروش صادراتی داشته است و از طرفی نیز 2،832،350 دلار هم مواد اولیه وارد کرده است که با نرخ ارز 28،500 ریال به ازای هر دلار تسعیر شده است که نشان می دهد کل ارز مورد نیاز را به صورت مبادله ای دریافت کرده است.

•    هزینه های اداری، عمومی و فروش هم با 38 درصد افزایش نسبت دوره مشابه سال قبل به بیش از 30 میلیارد ریال رسیده است و 63 درصد بودجه را پوشش داده است.

•    شرکت به ازای هر سهم 946 ریال سود انباشته دارد.

نتیجه گیری

میزان تولید شرکت در شش ماهه مناسب بوده و 50 درصد بودجه را پوشش داده است البته مقدار فروش هم در شش ماهه نخست سال 42 درصد محقق شده است. نکته قابل ذکر محقق نشدن درآمدهای غیر عملیاتی می باشد که موجب کاهش ضعیف 18 درصدی بودجه در شش ماهه شده است. بخش عمده درآمدهای غیرعملیاتی مربوط به سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکتهای غیر بورسی می باشد که در ماه های آتی محقق خواهد شد.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد وانصار
تحلیل اختصاصی از بازار بورس 7 دی 94 و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر