تحلیل اختصاصی از بازار بورس 9 دی 94 و پیش بینی بازار فردا

پنجشنبه ، 10 دی 1394 ، 09:25

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

مثبت بودن بازار در روزهای نیمه تعطیل:
دادوستدهای امروز در حالی دنبال شد که اکثر فعالین بازار انتظار معاملاتی کم حجم و منفی را با توجه به روز مابین تعطیلی داشتند اما در سوپرایزی مجدد بازار روز سبز و پرنشاطی را تجربه نمود و اکثر گروه ها و نمادها با افزایش قیمتی و مثبت به کار خود پایان دادند و سبب رشد  221.72 واحدی شاخص کل و آرام گرفتن آن در ارتفاع 61,691 گردید در این بین نمادهای رمپنا و وتجارت بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پارسان، وغدیر و وبانک بیشترین تاثیر منفی را ایجاد نمودند.

گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری، خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل همگی پرتقاضا، مثبت و با رشد قیمتی مواجه شدند. بانک ایران زمین عمدتا به دلیل افزایش هزینه های مالی، افزایش سودعلی الحساب سپرده های سرمایه گذاری و هزینه مطالبات مشکوک الوصول با افزایش زیان مواجه گردید. نماد شركت سرمايه گذاري گروه توسعه ملي جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه، متوقف شد.

گروه های پتروشیمی پالایشگاهی که اکثرا معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه نمودند پالایشگاه نفت لاوان و پالایشگاه شیراز گزارش تولید و فروش آذر ماه را منتشر نمودند که در آن شاوان  با پوشش 76 درصدی بودجه و شراز موفق به تولید 2501938 مترمکعب انواع محصولات شده همچنین میزان فروش آن 2530163 مترمکعب می باشد. نماد شركت توليد مواد اوليه الياف مصنوعي با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم ،متوقف شد.

درگروه آی تی  نماد شركت توسعه فناوري اطلاعات خوارزمي با توجه به دريافت اطلاعات مبني بر تعديل بااهميت پيش بيني سود هر سهم سال 1394، متوقف گرديد. در گروهای سیمانی و ساختمانی نماد شركت سيمان ايلام با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم، متوقف شد.
درگروه فلزی و معدنی نماد فرآور با افت حدود 4 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و مابقی اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند. همچنین در گروه نقدی به سبب بتای منفی که این روزها بر این گروه سابه افکنده است در ابتدای بازار این گروه با صف فروش مواجه بود و این روند تا انتهای بازار ادامه داشت، در طی روز جاری حجم خوبی در این گروه معامله شد.

گروه بانکی نیز امروز معاملات مثبتی داشت و خبر لغو تحریم سوئیفت در طی روزهای آتی بر این گروه تاثیرگذار خواهد بود و چشم انداز رفع تحریم ها می تواند این گروه نورچشمی بازار را با افزایش تقاضا همراه نماید. در این گروه بانک ملت با عرضه ی سنگین حقوقی معاملات خود را دنبال کرد و بانک سرمایه نیز با توجه به مصاحبه قائم مقام این بانک و خبر تعدیل مثبت احتمالی با صف خرید به کار خود پایان داد.

در گروه خودرویی نیز شاهد افزایش تقاضا بودیم. این گروه که اخبار افت تولیدشان نسبت به تولید پیش بینی شده این روزها نقل محافل خبری است با افزایش تقاضا، معاملات مثبت را تجربه کردند. لیدر این گروه، سهام ایران خودرو با حجم معاملات 8 میلیون سهمی به کار خود پایان داد.
اما گروه دارویی را می توان گروه کم فروغ این روزهای بازار نامید. این گروه که همواره با آغاز فصل سرما با افزایش فروش و پوشش سود همراه هستند در طی معاملات امروز روندی خنثی را در پیش گرفته بودند. نماد هلدینگ تیپیکو ازین گروه در پایان با 2.7% رشد و حجم معاملات اندک بسته شد.

گروه حمل و نقل نیز مطابق انتظارات از گروه های پیشرو در بازار امروز بود و تمام سهام گروه در طی روز جاری سبز رنگ روز خود را به پایان رساندند.
با توجه به نزدیک شدن به زمان لغو تحریمها انتظار میرود فشار فروشندگان کاسته شده و روند معاملات بهبود یابد. در نتیجه هفته پیش رو احتمالا دادوستدهای بهتری را مشاهده نماییم که در این بین اخبار لغو تحریم ها مزید بر علت خواهد شد.
در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشدی 221 واحد در سطح 61،691 واحدی آرام گرفت.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس9 دی 94
تحلیل تکنیکال نماد وانصار ◄

مطالب مرتبط
بنر