اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 12 دی 94

يكشنبه ، 13 دی 1394 ، 09:25

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

توسعه فناوري اطلاعات خوارزمي
شرکت در آخرین پیش بینی(حسابرسی نشده) که برای سال مالی منتهی به 29/12/94 منتشر کرده ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 170 میلیارد ریال به مبلغ 177 ریال اعلام نموده است.این رقم نسبت به پیش بینی قبل با 51 درصد تعدیل منفی همراه شده است هم چنین طی دوره شش ماهه (حسابرسی شده) منتهی به 31/06/94 شرکت مبلغ ( 142) ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرده است.

علت تعدیل منفی شرکت نسبت به پیش بینی قبل :

1)    کاهش 27 درصدی فروش
2)    افزایش 17 درصدی هزینه های مالی

نکات با اهمیت :
•    مبلغ فروش شرکت در سال منتهی به 29/12/94 به میزان 729 میلیارد ریال برآورد شده است که حاکی از کاهش 17% نسبت به آخرین پیش بینی سال ٩٤ می باشد، نمودار زیر ترکیب مبلغ فروش شرکت را نمایش  می دهد:








نمودار زیر مبلغ فروش در پیش بینی فعلی و قبلی را نمایش می دهد (ارقام میلیارد ریال)

 

 


همانطور که از نمودار مشخص است افت مبلغ فروش عمدتا ناشی از فروش خودپرداز صورت گرفته است. علاوه بر این شرکت شش ماهه پوشش مناسبی از پیش بینی را گزارش نداده است و حدود 30 درصد از مبلغ فروش را پوشش داده است.

•    علت افزایش 17 درصدی هزینه های مالی شرکت عمدتا مربوط به هزینه های مالی خارجی  شرکت های فرعی بوده است که در پیش بینی قبلی با متوسط نرخ های سال 93 در نظر گرفته شده که شرکت در پیش بینی جدید نرخ ها را برای سال 94 تعدیل کرده است .

نتیجه گیری :
درآمد های شرکت حاصل از دو محل ارائه خدمات و فروش محصول است .ارائه خدمات شرکت عموما به محصولات فروش رفته قبلی شرکت است و درآمد ها از این محل اغلب  ثابت است به طوری که شرکت براساس صورتهای مالی 6 ماهه حسابرسی شده خود درآمد از این محل را 54 درصد پوشش داده است اما فروش محصولات جدید شرکت که مشتری عمده آن سیستم بانکی کشور است بستگی به توسعه شعب و گسترش فعالیت بانکها دارد که در شرایط فعلی و با توجه به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت افتتاح شعب جدید توسط بانک ها با محدودیت مواجه شده است . همچنین شرکت برای تولید محصولات خود ناچار به واردات مواد اولیه از خارج از کشور با ارز یورو است که تغییرات رخ این ارز میتواند بر بهای تمام  شده شرکت تاثیر مستقیم بگذارد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل اختصاصی از بازار بورس 13 دی 94 و پیش بینی بازار فردا
تحلیل اختصاصی از بازار بورس 12 دی 94 و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر