تحلیل اختصاصی از بازار بورس 15 دی 94 و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 16 دی 1394 ، 09:29

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

ادامه صعود بازار:
اکثر بازار با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت دنبال شد اما گروه های خودرویی، لیزینگی، حمل و نقل، تجهیزاتی، برقی و قطعه ساز از اقبال بیشتری برخوردار بودند و اکثرا صف خرید را تجربه نمودند تا روز مثبت و پرحجم دیگری را برای بازار سرمایه به ارمغان داشته باشند.
در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل که اکثرا مثبت و صف خرید دنبال شدند به معدود نمادهای منفی خپویش و حفارس می توان اشاره نمود که نماد خپویش به دلیل عدم جمع آوری صف فروش روزه های گذشته و نماد حفارس تحت تاثیر عدم فروش معامله بلوکی، منفی بودند. نماد حتاید تحت تاثیر تعدیل مثبت 14 درصدی مجدد و پوشش 65 درصدی طی 9 ماهه، صف خرید و رشد قیمتی را تجربه نمود. دلیل صف خرید نماد حتوکا نیز برنده شدن در دو مناقصه حمل لوله پالایشگاه تهران و جابجایی زغال سنگ زرند می توان عنوان نمود.

گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری نیز اکثرا مثبت دنبال شدند اما گروه بانکی علیرغم اخبار لغو تحریم سویفت از اقبال کمتری برخوردار بودند تا جایی که نمادهای ونوین، وپاسار، حکمت، وسینا و وپارس با معاملاتی متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. نمادهای وامید، ودی و وتوسم از معدود نمادهای منفی گروه های مذکور بودند.

بجز نمادهای شفارس، خراسان، جم، فارس، شخارک، شفارا، شبریز و شسپا که متعادل و منفی بودند مابقی نمادهای گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی اکثرا مثبت و پرتقاضا همسو با جو کلی بازار به کار خود پایان دادند اما گروه های فلزی و معدنی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند تا جایی که نماد فخاس بعد از تعدیل منفی با کاهش 13 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و 82 واحد شاخص کل را منفی نمود. در این بین معاملات مثبت، پرحجم و صف خرید نماد کنور در گروه سنگ آهنی چشم نوازی نمود. با کاهش رشد شاخص خرید مدیران (PMI) و تولیدات صنعتی آمریکا و ادامه انتشار اخبار منفی اقتصاد چین منجمله کاهش فعالیت کارخانه ای چین در بازارهای جهانی سبب ریزش شاخص های مالی آمریکا و چین، کاهش مجدد اما محدود قیمت نفت، افزایش اندک قیمت های جهانی فلزات پایه و طلا و افزایش شاخص دلار گردید. شاخص خرید مدیران کارخانه ای ISM آمریکا موسوم به (ISM Manufacturing PMI) در روز گذشته انتظارات فعالان بازارهای مالی را برآورد نکرد. انتشار این آمار ضعیف پس از اولین افزایش نرخ بهره پس از ده سال در آمریکا موجب ریزش بازارهای بزرگترین اقتصاد جهان شد. این شاخص در دوره ی گذشته 48.6 اعلام شده بود و در روز دوشنبه با افت نسبت به گزارش قبل 48.2 اعلام گردیده است. گفتنی است تحلیل گران این شاخص را برای دوره ی فعلی 49 تخمین زده بودند. این آمار حاکی از رشد ضعیف اقتصاد آمریکا در آخرین ماه میلادی سال 2015 می باشد.

گروه ساختمانی اکثرا صف خرید و گروه سیمانی با فروکش کردن هیجانات معاملات اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند در این بین سرمايه گذاري ساختمان ايران پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني بر تقسيم سود نقدي با رشد حدود 15 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.
بجز نمادهای بالبر و فاما که منفی بودند مابقی نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا پرحجم و مثبت دنبال شدند و با معاملات پرحجم چشم نوازی نمودند.

نماد شتوکا در قیمت 155 تومان کشف قیمت شد. نماد شركت صنعتي و سرمايه گذاري سپنتا با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم، متوقف شد و گروه قندی بعد از شروعی مثبت و با نوسانات بالایی، اکثرا متعادل، منفی و پرحجم به کار خود پایان دادند. درگروه کاشی و سرامیک، نماد شركت كاشي و سراميك حافظ تحت تاثیر دستورالعمل رفع گره معاملاتي منفی قرار گرفت اما به دلیل عدم معامله با افت مواجه نشد. همچنین نماد شركت داروسازي روزدارو جهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده، متوقف شد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت اکثر گروه ها بخصوص نمادهای پارسان و حکشتی با رشد 321.29
واحدی به ارتفاع 62,049 واحدی رسید که در این بین نمادهای فخاس و وامید بیشترین تاثیر منفی را ایجاد نمودند.

برای فردا پیش بینی می شود با توجه به فروش و شناسایی سود سرمایه گذاران کوتاه مدتی و قرار داشتن در آخرین روز کاری هفته، احتمالا بازاری پرحجم اما متعادلتر از امروز را نظاره گر باشیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 15 دی 94
تحلیل تکنیکال نماد حسینا ◄

مطالب مرتبط
بنر