تحلیل اختصاصی از بازار بورس 20 دی 94 و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 21 دی 1394 ، 09:06

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

اصلاح کوتاه بازار :
طبق پیش بینی بازار منفی شروع شد اما در اواسط بازار با افزایش تقاضا و برگشت قیمتی، اکثر نمادها و گروه ها معاملاتی مثبت را تجربه نمودند اما در انتها متعادل به کار خود پایان دادند که نتیجه آن اصلاح کوتاه و فرصت خرید پله ای نمادهای پرپتانسیل می باشد. در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، گروه قطعه ساز و نمادهایی همچون ولیز، سایپا، حتوکا و خدیزل از اقبال بیشتر، معاملات پرحجم و مثبت تری برخوردار بودند. شرکت توریل به دلیل کاهش هزینه مالی و بهای تمام شده با رشد 65 درصدی بودجه نسبت به گزارش 9 ماه گذشته مواجه گردید با معاملات مثبت به کار خود پایان داد. نماد ولبهمن جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد.

نمادهای شتوکا، شفارس، شپارس، شسینا و شدوص همچنان صف خرید، نمادهای شگل، شلعاب، زاگرس، شپاکسا، ونفت و شکربن مثبت و مابفی گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی اکثرا متعادل و منفی پیگیری شدند. نماد پارسان برخلاف روزهای گذشته با معاملاتی منفی سبب افت 29 واحدی شاخص کل گردید.
گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند در این بین معاملات نسبتا پرحجم و مثبت وپست( تحت تاثیر انتشار گزارش مناسب) اتکای و کوثر نمایان تر بود  همچنین ۱۰ درصد شرکت بیمه اتکایی امین که با سرمایه ۱۵۵ میلیارد تومانی، دربازار دوم فرابورس درج شده، دوشنبه همین هفته آماده عرضه اولیه خواهد بود. نماد سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي متوقف شد و نماد سرمايه گذاري گروه توسعه ملي پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده مبني بر تصويب افزايش سرمايه با رشد حدود 3 درصدی مور بازگشایی قرار گرفت.
نمادهای فاذر، لخزر، بشهاب، بسویچ، فجام و رتکو مثبت و صف خرید و مابقی نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. شرکت صنايع جوشکاب يزد با تعدیل مثبت 32 درصدی سود هر سهم را 966 ريالی اعلام نمود و متوقف شد. از دلایل رشد سوداوری کاهش بهای تمام شد و رشد درآمدهای غیرعملیاتی می توان اشاره نمود نماد ماشین سازی اراک پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی(200 ریال)  با رشد حدود 9 درصدی و در سطوح مقاومتی 270 تومان مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه های فلزی و معدنی، نمادهای فمرآد، هرمز، زنگان، کروی و کنور صف خرید و مثبت و مابقی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند همچنین نماد فلوله بعد از معاملاتی پرحجم با عقب نشینی فروشندگان، مجددا صف خرید شد و چشم نوازی نمود.

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا منفی به کار خود پایان دادند و فقط معدود نمادهای سدور(به دلیل خبر افزایش سرمایه)، سپاها، ثشرق، ثمسکن و ثاژن مثبت بودند. مجوز افزایش سرمایه 700 درصدی سیمان درود از محل تجدید داریی ها برای اصلاح ساختار مالی منتشر شد و نماد توسعه شهري توس گستر جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه متوقف شد.

گروه های کوچک قندی، غذایی، کانی های غیر فلزی، لاستیک سازی، آی تی و دارویی اکثرا منفی دنبال شدند که در این بین گروه کاشی و سرامیک تحت تاثیر خبر صادرات به روسیه و برخی نمادها همچون شلیا، کگاز، کمرجان، کفپارس، کاذر، مرقام، مفاخر، قزوین، قثابت، غگل، غفارس، پتایر و پسهند با اقبال بیشتری مواجه شدند و اکثرا مثبت و صف خرید به کار خود پایان دادند. نمادهای تامين ماسه ريخته گري جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه 422 درصدی و قند هكمتان و لاميران جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي متوقف شدند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای رمپنا و پارسان با افت (193.98) واحدی به ارتفاع 62,461  واحدی رسید که در این بین نمادهای وبانک و هرمز بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها احتمالا فردا بازاری متعادل تر و مثبت تر از امروز را نظاره گر باشیم امری که می تواند افزایش اعتمادها نسبت به بازار سرمایه و ورود نقدینگی را بعد از ماه ها ریزش و کم مهری با شتاب بیشتری همراه سازد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 20 دی 94
تحلیل تکنیکال نماد پترول ◄

مطالب مرتبط
بنر