ادامه روند مثبت در بورس‌های جهانی

چهارشنبه ، 15 اسفند 1397 ، 14:08

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از ایسنا، در شرایطی که معامله‌گران هنوز منتظر روشن شدن نتایج مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا هستند، کارشناسان بازارهای مالی به مقامات این دو کشور توصیه کرده‌اند که در اطلاع رسانی از روند مذاکرات، شفافیت بیشتری داشته باشند.

این احتمال وجود دارد که خوش‌بینی بازارهای سهام به توافق بیش از حد باشد و این مساله در صورتی که طرفین نتوانند به توافق مشخصی برسند باعث ریزش شدید بازارها خواهد شد.

ادوارد مویا، تحلیل‌گر بازار در مؤسسه "اواندا" گفت: اگر مذاکره‌کنندگان نتوانند در خصوص شرایط نهایی توافق کنند، احتمالاً شاهد از بین رفتن روند پیشرفت و بازگشت به نقطه صفر خواهیم بود.

در معاملات امروز، شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۹ هزار و ۱۰۹.۶۱ واحد رسید و شاخص "شانگهای کامپوزیت" با جهش ۰.۷ درصدی و ایستادن در سطح ۳۰۷۵.۲۳ واحدی به کار خود خاتمه داد.



شاخص بورس سیدنی استرالیا نیز با انتشار آماری مثبت از تقویت مخارج خانوارهای این کشور ۰.۵ درصد افزایش یافت. شاخص‌های بورسی در نیوزلند و تایوان نیز افزایشی بودند.

از طرف دیگر شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با ۰.۶ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۲۱ هزار و ۶۰۳.۱۰ واحدی بسته شد. در سنگاپور هم شاخص بورس این کشور ۰.۱ درصد و در کره جنوبی شاخص "کسپی" بورس سئول ۰.۳ درصد پایین آمدند.

در انگلیس، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با وجود اظهارات سفیر ژاپن در این کشور مبنی بر احتمال خروج شرکت‌های بیشتری از انگلیس به دنبال برگزیت، با افزایشی ۰.۷ درصدی مواجه شد تا خود را به سطح ۷۱۸۳.۴۳ واحد برساند.

در بازار نفت قیمت‌ها نزولی بود؛ به گونه‌ای که هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۴۵ سنت کاهش به ۵۶.۱۱ دلار رسید و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۴۵ سنت کاهش به ازای ۶۵.۴۱ دلار معامله شد.

► سرگیجه ارزی بورس تهران
راه‌اندازی هلدینگ مالی پیش شرط ورود تعاونی‌ها به بورس است ◄

مطالب مرتبط
بنر