عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد نفت در نماد سنفت از فردا آغاز می‌شود

شنبه ، 18 اسفند 1397 ، 15:22

به گزارش بانکی دات آی آر کاوه کریمی در گفت و گو با دنیای اقتصاد اعلام کرد: این اوراق که پیشتر هم توسط شرکت‌های تامین سرمایه که عمدتا وابسته به بانک‌ها هستند پذیره نویسی شده بودند، برای نخستین بار توسط بخش کاملا خصوصی پذیره نویسی می‌شوند.

طبق گفته کریمی گروه تحقیقات بازار هلدینگ کاریزما در مطالعات خود ارزندگی این اوراق را برای افراد حقیقی و حقوقی سرمایه گذار شناسایی کرده و برای همین پا به عرصه پذیره نویسی این اوراق کرده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با برنامه ریزی‌های صورت گرفته همه این اوراق ظرف 2 روز اول عرضه به فروش برسد و کار به روز سوم و چهارم نخواهد کشید.

معاون توسعه و عملیات گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما سود این اوراق را  18 درصد اعلام کرد و افزود : اصل و سود آن توسط خزانه داری کل کشور تضمین می‌شود.

به گفته کریمی، ناشر اوراق سلف موازی استاندارد نفت "سنف 981 " وزارت امور اقتصادی و دارایی است و خزانه داری کل کشور متعهد تسویه و پرداخت است. 

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور ضامن اوراق، گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما، متعهد پذیره نویسی، صندوق بازارگردانی اکسیر سودا، بازارگردان و کارگزاری بانک مسکن، کارگزاری عامل آن هستند. همچنین سررسید اوراق فوق 12 ماهه بوده و در تمام کارگزاری های دارای مجوز بورس انرژی قابل خرید است.

► بالا وپایین بورس تهران در هشت سال اخیر زیر ذره‌بین؛ راز جهش‌های تکراری
درج یک شرکت هنری در بازار پایه فرابورس ◄

مطالب مرتبط
بنر