رشد شاخص حلقه مفقوده رونق تولید

سه شنبه ، 24 ارديبهشت 1398 ، 13:01

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از خبرگزاری میزان، بازار بورس اوراق بهادار از ابتدای سال جاری تاکنون روز‌های غیرقابل پیش بینی را از آن خود کرد، تا جایی که به رکورد تاریخی ۲۲۰ هزار واحدی رسید و پس از آن با تغییر جهت برای چند روز روند نزولی را انتخاب کرد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته این بازار در نخستین ماه سال بازدهی بیش از ۱۰ درصدی را در کارنامه کاری خود ثبت کرد که این میزان رشد سبب تشویق صاحبان سرمایه برای حضور در این بازار شد.

در ادامه معاملات و در اردیبهشت ماه شاخص کل بورس با فراز و نشیب‌هایی همراه بود به گونه‌ای که در نخستین هفته از دومین ماه سال شاخص به ارتفاع ۲۰۳ هزار و ۷۷۷ واحدی صعود کرد.

نقطه عطف معاملات در دومین هفته از اردیبهشت ماه و با جهش یک باره و رسیدن به پله ۲۲۰ هزار و ۱۰۸ واحدی بود که برای نخستین بار در بازار سرمایه روی داد.



در همین راستا، غلامحسین سلامی در گفتگو با خبرگزاری میزان، در خصوص شرایط بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه نمایان گر اقتصاد به حساب می‌آید که در روز‌های اخیر در بازار نوسان گیری صورت گرفت و پس از آن قیمت سهام‌ها به قیمت واقعی خود نزدیک شد.

وی در خصوص پیش بینی‌های صورت گرفته از بازار سرمایه در روز‌های آتی گفت: بازار سرمایه تحت تاثیر از موارد مختلف جهت گیری متفاوتی دارد که این مسئله پیش بینی روند روند معاملاتی را با مشکل رو به رو می‌سازد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز می‌تواند بر روی گروه صادرکننده مانند گروه فلزات و پتروشیمی‌ها سود آور باشد که این سود آوری باعث افزایش تولید و در ادامه افزایش سود سهام این گروه‌ها می‌شود که از این فرصت باید استفاده شود.

همچنین، میرمعینی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در خصوص آخرین شرایط بازار گفت: در بازار‌های موازی با بازار سرمایه به صورت هیجانی تغییر قیمت دارد و از سوی دیگر شاهد این هستیم که برخی معامله گران با رفتار محافظه کاری در بازار رفتار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جریان ورودی سرمایه گذاری در این بازار شکل گرفته و نقدینگی جدیدی در نخستین ماه سال به بازار وارد شده و همچنان نیز پتانسیل رشد در برخی نماد‌ها وجود دارد، گفت: برخی نماد‌ها به لحاظ افزایش ارزش دارایی‌ها ارزنده هستند و برخی از شرکت‌ها در انتظار اخباری در خصوص نرخ ارز و تصمیم گیری‌های جدید در حوزه اقتصادی هستند تا تغییرات بر روی برخی صنایع و نماد‌ها مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری میزان، شکی نیست موفقیت در این بازار می‌تواند نقدینگی پراکنده در کشور را جمع آوری و در نهایت در تولید و رونق اقتصادی به کار گرفته شود.

► اطلاعیه‌های روز گذشته کدال درباره مجامع نمادها
ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس در یک ساعت ◄

مطالب مرتبط
بنر