رشد ۶۳ درصدی درآمد پکویر

پنجشنبه ، 26 ارديبهشت 1398 ، 13:25

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از بااقتصاد، شرکت کویرتایر تولیدکننده تایر و فلپ در دوره مالی سه ماهه منتهی به آذر ماه سال ۹۷ مبلغ ۹۱ میلیارد تومان فروش داشته است که از این میزان فروش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سود عملیاتی و سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سود خالص ساخته است.

شرکت کویرتایر برای هر سهم طی فعالیت در این دوره مالی سود خالص ۴۴ ریالی شناسایی کرده است.

مقایسه عملکرد سه ماهه منتهی به اسفند ماه سال ۹۷ نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان از بهبود عملکرد سودآوری شرکت دارد.

درآمد عملیاتی شرکت در این دوره رشد ۶۳ درصدی داشته است و سود عملیاتی رشد ۲۲۱ درصدی (معادل دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان) و سود خالص رشد ۵۱۹ درصدی (معادل دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان) داشته است.



همچنین سود خالص برای هر سهم شرکت از هفت ریال در دوره سه ماهه منتهی به اسفند ماه سال ۹۶ با رشد ۵۲۹ درصدی به ۴۴ ریال در دوره سه ماهه منتهی به اسفند ماه سال ۹۷ رسیده است.

نرخ فروش محصولات کویرتایر بر اساس نرخ‌گذاری سازمان حمایت است بنابراین تطبیق و تعدیل قیمت فروش محصولات براساس هزینه ساخت ممکن از در بازه زمانی طولانی مدت صورت گیرد که ریسک جدی در سودآوری شرکت به شمار می‌رود.

ازین رو شرکت برای افزایش درآمد بایستی در درجه اول به فکر حفظ سطح تولید و یا افزایش سطح تولید باشد.

کویرتایر در دوره سه ماهه منتهی به اسفند ماه سال ۹۶ توانسته پنج هزار و ۹۱۶ تن تایر به فروش برساند که این میزان در سه ماهه منتهی به اسفند ماه سال ۹۷ با کاهش هزار و ۱۳۲ تنی همراه بوده است.

همچنین فروش فلپ از ۹۴ تن در سه ماهه منتهی به اسفند ماه سال ۹۶ با کاهش ۵۰ درصدی به ۴۸ تن رسیده است، اما در سال ۹۷ آنچه موجب افزایش درآمد شرکت‌های تایرساز شده است، افزایش نرخ فروش این محصول از سوی سازمان حمایت بوده است.

نرخ فروش تایر از ۹ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان (در هر تن) در سه ماهه منتهی به اسفند ماه سال ۹۶ با رشد ۱۰۰ درصدی به ۱۸ میلیون و ۹۰۸ هزار تومان در هر تن رسیده است.

پیش‌بینی درآمد ۵۶۹ میلیارد تومانی برای سال مالی ۹۸

روند درآمدی پکویر طی پنج سال مالی طی شده صعودی بوده اما به دلیل نرخ‌گذاری توسط سازمان حمایت، روند درآمدی رشد قابل توجهی نداشته است اما برآورد شرکت از درآمد سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه سال ۹۸ رشد قابل توجهی است.

همواره درآمد شرکت در محور ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که درآمد برآوردی پکویر برای سال مالی ۹۸ مبلغ ۵۶۹ میلیارد تومان است که یکی از دلایل اصلی این موضوع افزایش نرخ فروش تایر است.

با توجه به درآمد برآوردی ۵۶۹ میلیارد تومان، انتظار می‌رود جهت محقق کردن این میزان از درآمد، پکویر بتواند در هر سه ماه مبلغ ۱۴۲ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

پکویر در سه ماهه منتهی به اسفند ماه سال ۹۷ مبلغ ۹۱ میلیارد تومان درآمد داشته است که نسبت به میانگین برآوردی ۵۱ میلیارد تومان کمتر است.

بنابراین به نظر می‌رسد پوشش کامل بودجه درآمدی برای شرکت کار دشواری به نظر برسد.

► تداوم حرکت سهام در مسیر صعود
ریزش ۲۲۵ واحدی شاخص بورس در آغاز معاملات ◄

مطالب مرتبط
بنر