عرضه‌اولیه دیگری در راه است

دوشنبه ، 27 خرداد 1398 ، 13:11

بازار سهام فردا پذیرای عرضه‌اولیه دیگری است.

چهارمین عرضه‌اولیه سال ۱۳۹۸،شرکت پلی پروپیلن جم با نماد «جم پیلن» است.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از تجارت‌نیوز،شرکت پلی پروپیلن جم در سال ۱۳۸۳ در منطقه آزاد انرژی پارس در عسلویه تاسیس شد و در حوزه شیمیایی شروع به کار کرد. این شرکت در حال حاضر با سرمایه ثبتی ۲۰۰ میلیارد تومان در حال فعالیت است.


فعالیت شرکت پلی پروپیلن جم

اصلی‌ترین فعالیت شرکت پلی پروپیلن جم، احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری، اداره کارخانجات صنعتی به منظور تولید، فروش، صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره و صادرات و تبدیل کلیه مواد پتروشیمی و پتروشیمیایی و فرآورده‌های فرعی و مشتقات ذیربط آن‌ها و انجام کلیه فعالیت‌های تولیدی، صنعتی، بازرگانی، فنی و مهندسی که به طور مستقیم و غیرمستقیم مربوط به عملیات مذکور است.

سهام‌دار اصلی شرکت پلی پروپیلن جم، شرکت پتروشمیران بوده که ۵۱ درصد سهام شرکت را در اختیار دارد. دیگر سهامدار  این شرکت، شرکت پتروشیمی جم با مالکیت ۴۹ درصدی است.


ترکیب سهام‌داران شرکت پلی پروپیلن جم
عرضه اولیه «جم پیلن» در بورس

شرکت پلی پروپیلن جم با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش مواد شیمیایی در بازار دوم بورس اوراق بهادار با نماد «جم پیلن» پذیرش شده و آماده عرضه اولیه ۱۰ درصد از سرمایه‌اش معادل ۲۰۰ میلیون سهم در ۲۷ خرداد ماه سال جاری به روش بوک بیلدینگ است.

این شرکت آخرین اطلاعات و عملکرد مالی را بر روی کدال منتشر کرده است.

 



آخرین وضعیت «جم پیلن»

بر اساس صورت‌های مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال گذشته (سال مالی ۹۷)، شرکت پلی پروپیلن جم دارای ۱٫۱ هزار میلیارد تومان دارایی و ۲۶۳ میلیارد تومان بدهی است.

این شرکت طی دوره ۱۲ ماهه مالی خود (پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۷) حدود ۶۵۱ میلیارد تومان سود خالص ایجاد کرده که نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۸۲ درصد افزایش داشته، همچنین سود انباشته این شرکت در پایان سال گذشته به ۶۵۴ میلیارد تومان رسیده است.



همچنین سود خالص هر سهام در پایان سال مالی این شرکت ۳۲۵ تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۸۲ درصد افت داشته است.

حداکثر سهام قابل خرید برای هر فرد ۵۰۰ سهم در دامنه قیمتی ۲۱۰۰ تا ۲۲۵۰ تومان خواهد بود، به این ترتیب حداکثر نقدینگی احتمالی مورد نیاز یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان خواهد بود.

► پذیرش و عرضه محصول سولفات سدیم در بورس کالا
شاخص بورس ۳۵۰ واحد رشد کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر