درج یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس

جمعه ، 12 مهر 1398 ، 13:06

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از خبرگزاری تسنیم، براساس مصوبه‌ بورس اوراق بهادار تهران صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله ارمغان ایرانیان جهت سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت با نماد «ارمغان» در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران درج ‌شد. این گزارش می‌افزاید: مجوز تاسیس صندوق در تاریخ 27 مهر 1390 صادر شد و صندوق به روش صدور و ابطال فعالیت می کرد، اما بر اساس مجوز 30 شهریور امسال سازمان سازمان بورس و اوراق بهادار نوع صندوق از صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر صدور و ابطال به صندوق سرمایه­ گذاری قابل معامله (ETF) تغییر یافت.

مدیر این صندوق، شرکت تامین سرمایه نوین، موسسان آن بانک اقتصاد نوین و شرکت تامین سرمایه نوین اند. همچنین متولی صندوق موسسه حسابرسی بهراد مشار و بازارگردان آن نیز شرکت تامین سرمایه نوین است. این صندوق حداکثر 100 واحد میلیون سرمایه گذاری خواهد داشت که تعداد 90 واحد میلیون آن به عنوان واحدهای عادی در نظر گرفته شده است.


بر اساس امیدنامه صندوق، در پایان هر مقطع زمانی که ماهانه و در پایان روز پانزدهم هر ماه است، در صورتی که ارزش خالص روز واحدهای سرمایه گذاری بیش از قیمت مبنای واحدهای سرمایه گذاری باشد، تفاوت بین ارزش خالص روز واحدهای سرمایه گذاری صندوق و قیمت مبنای آنها محاسبه شده و متناسب با تعداد واحدهای سرمایه گذاری به حساب دارندگان واریز می شود. پس از این پرداخت، ارزش خالص روز هر واحد سرمایه گذاری معادل قیمت مبنای آن می شود.

► فرصت بانک‌ها برای واگذاری سهام مازاد تا پایان سال
رشد ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس در هفته گذشته ◄

مطالب مرتبط
بنر