تشریح برنامه های بانک سینا برای افزایش سهم بازار و ارتقاء جایگاه

سه شنبه ، 30 مهر 1398 ، 13:57
مدیرعامل بانک سینا مهمترین برنامه ها و فعالیت های این بانک را تشریح کرد.

آقای ایمانی که از 21 مهرماه جاری، تصدی مدیریت عاملی بانک سینا را برعهده گرفته است، با بیان آنکه این بانک اکنون در جایگاه قابل قبول و مناسبی در نظام بانکی قرار دارد، خاطرنشان کرد: شاخصه اصلی در مورد خدمات بانکی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به منظور جلب رضایت مشتریان و هموطنان است و با برنامه هایی که به تدریج در بانک سینا اجرا خواهد شد، مسیر تحقق بهینه و مطلوب آن را میسر می سازیم.
وی افزود: بانک سینا در نظام بانکی به عنوان بانکی بدون حاشیه و خوشنام با کارکنان نجیب، متعهد و متخصص شناخته می شود که این امتیاز و موفقیتی مهم و قابل اتکا محسوب می شود. از این لحاظ به خود می بالیم و با یاری تمامی کارکنان بانک که موفقیت‌ها و دستاوردهای اخیر مرهون زحمات ایشان است، برای کسب موفقیت های بیشتر تلاش خواهیم کرد.
مدیرعامل بانک سینا بیان داشت: امروز با توجه به کاهش حاشیه سود بانک ها و هزینه بالای پول در جذب سپرده ها، درآمدهای بانک صرفا به اعطای تسهیلات متکی نخواهد بود و بر این اساس بانک سینا از طریق ترویج فعالیت های غیرحضوری و خدمات غیرمشاع و کارمزدی، با تقویت ظرفیت ها و قابلیت های موجود همه توان خود را بر بهبود جایگاه خود در نظام پولی و مالی کشور خواهد گذاشت.
آقای ایمانی با اشاره به ماموریت بنیاد مستضعفان به عنوان سهامدار عمده بانک سینا مبنی بر حمایت از قشر محروم و کمتربرخوردار جامعه اظهار داشت: بانک سینا با برنامه ریزی و سیاستگذاری های عمده، در راستای حمایت و یاری این قشر از جامعه که اگرچه ممکن است به لحاظ معیشتی دچار مشکلاتی باشند اما به لحاظ روحی، معنوی و تقوا سرآمد جامعه محسوب می شوند، بنیاد مستضعفان را در ایفای کامل این ماموریت همراهی خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری طی سال های اخیر در حمایت از تولید داخلی و تقویت اقتصاد مقاومتی گفت: ایجاد اشتغال پایدار در کشور از عمده راهکارهایی است که می تواند به رونق و شکوفایی اقتصادی کمک کند، راهی که بانک سینا در اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مناطق روستایی پیموده، آثار و نتایج خوبی به همراه داشته که با تداوم آن و اعطای تسهیلات خرد به واحدهای تولیدی و صنعتی؛ می توان شاهد زمینه های اثرگذاری بیشتر بانک در کمک به شکوفایی اقتصادی بود. خوشبختانه استانداردها و ظرفیتهایی که بانک سینا از آن برخوردار است و با توجه به چابکی ساختار و انجام سریع فعالیت ها، این امر می تواند سریعتر و با بروکراسی اداری کمتر در چارچوب های قانونی تعیین شده به نتیجه برسد.
وی انجام مسئولیت های اجتماعی در کنار وظایف ذاتی بانک ها به ویژه در شرایط تحریم های ظالمانه بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، یک ضرورت برشمرد، و گفت: اقداماتی در این زمینه شامل ساخت مدرسه، اعطای 52 دستگاه آمبولانس به مناطق محروم کشور، آزادسازی زندانیان غیرعمد، تامین جهیزیه زوج های جوان و نظیر آن از سوی بانک سینا به انجام رسیده که این امر با جدیت تداوم خواهد یافت.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود، به سرمایه های انسانی به عنوان رکن اصلی و اساسی بانک اشاره داشت و افزود: در دنیای بشدت رقابتی امروز، اگر کارکنان از سازمان خود رضایتمندی نداشته باشند، موفقیتی حاصل نمی شود. باید از طریق ایجاد همدلی، انسجام و صمیمیت در بین همکاران فضایی فراهم شود که آنها فداکارانه و مخلصانه کار کنند و از شغل و سازمان نیز رضایت داشته باشند. در کنار ایجاد محیطی با احترام متقابل باید دغدغه های معیشتی کارکنان بیش از پیش مد نظر قرار گیرد و برای ارتقای آن تلاش شود تا همکاران در محیط کار احساس آرامش کنند.

وی، لازمه فعالیت یک بنگاه اقتصادی را سودآوری برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار اعطای تسهیلات به متقاضیان، درآمدهای بانک را از طریق پیگیری مستمر مطالبات، توجه ویژه به درآمدهای غیرمشاع و کارمزدی، توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و ترویج و تشویق مشتریان به استفاده از آن، اهتمام به ترویج سنت قرض الحسنه و اعطای این تسهیلات، صدور ضمانت نامه ها، گشایش ال سی، صرفه جویی در هزینه ها و سایر فعالیتها می توان افزایش داد که به کمک تیم مدیریتی و همکاران پرتلاش این بانک، برنامه ها و سیاست هایی که در این زمینه برای تحقق اهداف مدنظر است، اجرایی خواهد شد.
وی ضمن قدردانی از زحمات آقای مهندس پیشرو و همچنین تمامی پیشکسوتان و دست اندرکاران که این بانک را به جایگاه فعلی سوق داده اند، بانک سینا را شایسته کسب موفقیت های بیشتر دانست و گفت: افزایش سهم بازار و دستیابی به جایگاهی بهتر و بالاتر که آرزوی تمامی همکاران و ذینفعان بانک است با همدلی، انسجام و همفکری، محقق خواهد شد و ما برای این مهم تلاش خواهیم کرد.

► جذب ۵۰۰ میلیارد تومان با ۷ هزار کد معاملاتی
رشد ۲۰۹ واحدی شاخص بورس ◄

مطالب مرتبط
بنر