بورس بین‌الملل تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

دوشنبه ، 27 آبان 1398 ، 15:05

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل ازخبرگزاری تسنیم، غلامحسین مظفری در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی که عصر امروز در جزیره کیش برگزار شد گفت: کشور ایران در حوزه اقتصادی از ظرفیت بالایی برخوردار است و با وجود تحریم‌های ظالمانه اقتصاد کشور امروز به ثبات نسبی رسیده است. بنابراین ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود به ایجاد رونق اقتصادی کمک کنیم. رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد کیش با اشاره به این که باید از بازار سرمایه به عنوان پیشران رونق اقتصادی استفاده کنیم، افزود: رشد بورس در سال گذشته و امسال موجب شده تا از این طریق اهمیت بیشتری به حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور دهیم.

وی با اشاره به این که آثار ضد تورمی و تامین مالی مناسب از ویژگی‌های بازار سرمایه است، اضافه کرد: بانک‌ها با اصلاح ساختاری نسبتاً مناسب در کنار تشدید نظارت بانک مرکزی می‌توانند تاثیر بیشتری در افزایش سهم بخش خصوصی از اقتصاد داشته باشند. مظفری بیان کرد: افزایش 60 درصدی شاخص بانک‌ها در بورس تایید کننده این موضوع می‌باشد که باید تلاش بیشتری در راستای جذب نقدینگی به بازار سرمایه داشته باشیم. رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد کیش ادامه داد: صنعت بیمه نیز طی سال‌های گذشته رشد قابل توجهی در کشور داشته است و افزایش بیش از 60 درصدی این گروه در بازار سرمایه در کنار فرهنگسازی مناسب موجب پوشش ریسک بیشتر فعالیت‌های اقتصادی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: صنعت بیمه در کنار بورس و بانک باید نقش بیشتری در اقتصاد کشور داشته باشد و در یک بازاریابی هدفمند به رونق اقتصادی کشور کمک کنیم که برگزاری نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی کیش در این زمینه نقش بسزایی دارد. وی با اشاره به حضور نمایندگان کشورهای مختلف در این نمایشگاه به آنها پیشنهاد داد: با وجود فشارهای بین‌المللی و تحریم‌ها در بازار بزرگ ایران حضور داشته باشند و نگران اتفاقات تلخ و زودگذر نباشند. رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد کیش همچنین گفت: منطقه آزاد کیش به دلیل موقعیت خاص و زیرساخت‌های مناسبی که برای سرمایه‌گذاران خارجی دارد، فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی است. مظفری با اشاره به راه‌اندازی بورس بین‌الملل تا پایان امسال، خاطر نشان کرد: با این کار مقدمات تعاملات بیشتر میان کشورهای داخلی و خارجی فراهم خواهد شد. ضمن این که در سالجاری 120 پروژه به ارزش 30 هزار میلیارد تومان در حال انجام است که نشان از فعالیت بخش خصوصی در این جزیره دارد. وی در پایان با اشاره به تامین مالی 3هزار میلیارد ریالی تکمیل فرودگاه کیش از طریق بازار سرمایه در روزهای گذشته گفت: با این اتفاق ظرفیت این فرودگاه به 6 میلیون نفر می‌رسد که فرصت مناسبی برای توسعه و جذب سرمایه در این منطقه می‌باشد.

► نگاهی به گواهی سپرده کالایی از هند و لندن تا بورس کالای ایران
چرا شاخص سهام بورس تهران ریخت؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر