دولت زعفران را گرمی ۸۲۰۰ تومان از کشاورز می‌خرد

چهارشنبه ، 13 آذر 1398 ، 16:43

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از خبرگزاری تسنیم، سازمان تعاون روستایی در اجرای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان تولید کننده زعفران و به منظور پایداری تولید و تحقق ارز آوری مورد انتظار از این محصول مبادرت به خرید زعفران با قیمت های حمایتی تعیین شده از سوی وزارت متبوع نمود. این سازمان در این راستا به منظور مداخله هدفمند در بازار زعفران اثرگذاری حداکثری و خرید حداقلی، اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل اجرائی - فنی و ابلاغ آنی به استانهای خراسان رضوی، جنوبی و شمالی کرده است.

تشکیل کارگروه خرید زعفران در استانها به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر دستگاههای متولی و مرتبط با تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تعیین مراکز خرید زعفران به ترتیب در استانهای خراسان رضوی 18 مرکز، خراسان جنوبی 3 مرکز خرید و خراسان شمالی 2 مرکز خرید مجموعاً 23 مرکز خرید از دیگر اقدامات بوده است.

حدود 39 هزار کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شده که در مرحله اول بیش از 12 میلیارد تومان به حساب آنان واریز شده است. 68 کیلوگرم زعفران در استان خراسان جنوبی و بیش از 55 کیلوگرم خرید در استان خراسان شمالی و در خراسان رضوی بیش از 38 هزار کیلوگرم انجام شده است. قیمت خرید هر گرم زعفران نگین از کشاورزان 105000 ریال، زعفران مشابه نگین 95000 ریال، زعفران پوشال مرغوب 90000 ریال و زعفران پوشال معمولی 82000 ریال است. این طرح دارای اهداف ملی و بین المللی است که در دو چشم انداز کوتاه و بلند مدت طراحی شده است.

► چه سهامی امروز بیشترین رشد را تجربه کردند؟
پیش‌بینی عملکرد سهام ۶۷ گروه بورسی ◄

مطالب مرتبط
بنر