تامین مالی چهار بنگاه تا پایان سال

چهارشنبه ، 30 بهمن 1398 ، 15:07

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از گسترش نیوز، ابوترابی ادامه داد: دارایی مبنای انتشار این اوراق بیش از یک میلیارد و ۱۲۰میلیون سهم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) خواهد بود که توسط نهاد واسط از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی خریداری شده و سپس به‌صورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این اوراق ۳ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸درصد بوده که این اجاره بها هر ۶ ماه یک بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود. ضامن این اوراق، بانک تجارت است. شرکت تامین سرمایه امین نیز مسوولیت بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی این اوراق را بر عهده دارد.

ابوترابی اوراق دیگر را انتشار هزار میلیارد تومانی صکوک اجاره برای گروه توسعه اقتصادی پایندگان عنوان کرد و افزود: دارایی مبنای انتشار این اوراق بیش از یک میلیارد و ۲۷۰میلیون سهم شرکت فولاد خوزستان است. این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره‌بهای ۱۸ درصد بوده که این اجاره‌بها هر سه ماه پرداخت خواهد شد. ضامن این اوراق بانک ملت است. به گفته ابوترابی انتشار ۲۰۰میلیارد تومان صکوک اجاره شرکت لبنیات و بستنی دومینو به منظور تهیه مواد اولیه مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید جدید و ۲میلیارد تومان صکوک اجاره شرکت پتروشیمی تابان فردا به منظور تامین منابع لازم جهت اجرای طرح توسعه پایانه و بندر فراسکو در شرکت فرعی فراسکو عسلویه از جمله دیگر اوراقی است که مدارک آنها تکمیل شده و در فهرست انتشار قرار گرفته است. وی در ادامه تاکید کرد: انتشار این اوراق تا پایان امسال قطعی خواهد بود.

► موافقت بورس با سرمایه هلدینگ خلیج‌فارس
انجام معاملات مربوط به عملیات بازار باز (30 بهمن‌ماه 1398) ◄

مطالب مرتبط
بنر