سرمایه‌گذاری در بورس موجب تقویت حوزه اقتصاد و تولید کشور می‌شود

جمعه ، 18 بهمن 1398 ، 15:05

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ جواد جمالی نوبندگانی با اشاره به حضور و ورود گسترده سرمایه گذاران به بازار سرمایه گفت: قطعا توجه سرمایه گذاران به بازار بورس نتایج مثبتی را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد، زیرا جمع آوری نقدینگی در بازارهای اقتصادی و انتقال آن به بازار سرمایه موجب کاهش تلاطمات اقتصادی می شود. نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال های اخیر شاهد بودیم که هجوم نقدینگی جامعه به بازارهای اقتصادی موجب بروز تلاطم در بازارهای اقتصادی از جمله ارز، خودرو و مسکن شد، از این رو ساماندهی این سرمایه ها در بازار بورس می تواند از بروز این مسائل جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه در تمام بازارهای سرمایه جهان، بورس اقدام به جمع آوری سرمایه ریز و خرد می کند، گفت: سرمایه گذاری در بورس موجب تقویت حوزه اقتصاد و تولید کشور می شود، اما تجربه بیانگر این است نگهداری سرمایه ها در بانک ها تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی بانک ها به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند که این مسئله یکی از عوامل اصلی تورم در اقتصاد کشور است. جمالی نوبندگانی افزود: ورود بیشتر افراد به بازار سرمایه مثبت است، اما این نگرانی وجود دارد که افراد بدون اطلاعات و دانش کافی پای به این عرصه گذاشته و متضرر شوند که این مسئله بر عملکرد بورس تأثیر منفی می گذارد زیرا عملا این افراد به یک مبلغ منفی تبدیل می شوند. به گزارش خانه ملت، وی گفت: در شرایط کنونی اغلب مردم نسبت به کلیت بازار سرمایه توجیه نیستند، همچنین بسیاری از افراد هنوز اطلاعات دقیقی نسبت به سقوط و صعود شاخص های بورس ندارند، بنابر این باید دستگاه های متولی نسبت به آموزش لازم متقاضیان اقدام کنند.

► فرآیند تحویل قراردادهای آتی پسته سررسید بهمن ۹۸ اعلام شد
رشد ۱۸ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت ◄

مطالب مرتبط
بنر