احراز هویت سجام را با همراه بانک مهریران انجام دهید

شنبه ، 24 خرداد 1399 ، 13:44
افرادی که می‌خواهند در بورس فعالیت کنند، لازم است برای دريافت کد بورسي، به دفاتر پيشخوان دولت مراجعه کرده و كار احراز هويت سجام را انجام دهند. اما بانك قرض الحسنه مهر ايران امكان انجام اين فرآيند را از طريق نرم‌افزار همراه بانك خود فراهم كرده است.

به گزارش بانکی به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، احراز هویت حضوری سجام در ابتدا از طريق دفاتر خدمات پيشخوان دولت انجام مي شد اما بعد از مدت ها به دنبال افزايش تقاضا براي دريافت کد بورسي و نيز ازدحام جمعيت در اين دفاتر، بانک قرض الحسنه مهر ايران نيز اين امکان را بر روي همراه بانك خود فراهم كرد.

هموطنان می توانند با مراجعه به سایت بانک قرض الحسنه مهر ایران به نشانی www.qmb.ir نسبت به نصب و راه اندازي اين اپليکيشن اقدام کنند.

برای انجام احراز هویت آنلاین لازم است که فرد در سامانه سجام ثبت‌نام و کد رهگیري را دريافت کرده باشد. همچنين نياز است که متقاضي داراي كارت ملي هوشمند بوده يا رسيد ثبت‌نام كارت ملي را در اختيار داشته باشد و به شماره موبايل ثبت شده در سامانه سجام نيز دسترسي داشته باشد.

آن دسته از متقاضیان که دارای این شرایط هستند، مي‌توانند از طريق همراه بانک مهريران به بخش احراز هويت آنلاين سجام مراجعه و اطلاعات خواسته شده را وارد کنند. در مرحله بعد کد پيامك شده به شماره موبايل ثبت شده در سامانه سجام را وارد مي‌كنيد و بعد از آن نوبت به ارسال يك عكس سلفي از چهره و يك عكس هم از نمونه امضاي شما مي‌رسد. مرحله بعدي شامل ارسال يك ويدئو از خودتان طبق شرايطي است كه در همان صفحه توضيح داده شده؛ به‌طوري كه جمله‌اي را كه براي شما نمايش داده مي‌شود، مي‌خوانيد.

پس از اینکه ویدئو ارسال شد، نوبت به تأیید اطلاعات و مدارک مي‌رسد. از صحت آن‌ها مطمئن شويد و گزينه تأييد نهايي اطلاعات را لمس کنيد. سپس وارد درگاه پرداخت الکترونيكي مي‌شود و مي‌توانيد كارمزد احراز هويت را با كارت هر يك از بانك‌هاي عضو شتاب پرداخت كنيد.

اکنون صفحه تأیید به همراه کد پیگیري به شما نمايش داده مي‌شود. مدارک شما در اسرع وقت توسط اپراتور بررسي مي‌شود و در صورتي که اطلاعات وارد شده صحيح باشد، احراز هويت شما در سامانه سجام تأييد شده و كد بورسي شما از طريق پيامك برايتان ارسال خواهد شد.

طی کردن این فرآیند چند دقیقه‌اي باعث مي‌شود ديگر نيازي به مراجعات حضوري نباشد اين در حالي است که فراگيري بيماري کرونا هنوز تمام نشده و گمانه‌زني‌ها و نگراني‌ها درباره آغاز موج دوم آن ادامه دارد.


► ۸ توصیه مهم برای انجام معامله موفق در بورس
مزیت های بورس مسکن برای مردم و تولیدکنندگان ◄

مطالب مرتبط
بنر