بدون کد بورسی وبه صورت غیرحضوری سهام دارایی دوم دولت(ETF)را بخرید

چهارشنبه ، 5 شهریور 1399 ، 18:06
متقاضیان خریداری واحد های سرمایه گذاری ETF پالایشی یکم (صندوق قابل معامله در بورس) که فاقد کد معاملاتی هستند، می توانند بدون مراجعه حضوری و از طریق اپلیکیشن ایوا پذیره نویسی را انجام دهند.

به گزارش بانکی به نقل از ایبِنا به نقل از روابط عمومی پرداخت الکترونیک سداد، این پذیره نویسی از بامداد چهارشنبه، پنجم شهریورماه آغاز شده و تا پایان روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه ادامه خواهد یافت. در این طرح پذیره نویسی، سقف سرمایه‌گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی ایرانی) در مجموع دو صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی، پنج میلیون تومان و معادل ۵۰۰ واحد سرمایه‌گذاری تعیین شده است.

لازم به ذکر است، پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی، بدون محدودیت سنی امکان‌پذیر است. پس از اتمام پذیره نویسی و اخذ مجوز فعالیت صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادار، سهام موضوع فعالیت این صندوق (باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه) با اعمال ۲۰ درصد تخفیف به متقاضیان صندوق واگذار خواهد شد.

گفتنی است، این امکان فرصت بسیار خوبی برای ورود آحاد جامعه به سرمایه گذاری در سهام شرکت های معتبری است که دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی همگان به بازار سرمایه و بهره مند شدن از رشد این بازار، فراهم کرده است.

علاقمندان می‌توانند برای دانلود اپلیکیشن ایوا عدد ۱ را به ۲۰۰۰۴۴۴ ارسال یا #۱*۷۳۷* را شماره گیری کنند.

► تعداد کدهای بورسی به ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار رسید
"وتجارت" به سود رسید ◄

مطالب مرتبط
بنر