احراز هویت سجام را از منزل خود انجام دهید

دوشنبه ، 21 مهر 1399 ، 12:33

برای احراز هویت سجام دیگر نیازی نیست به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید و می‌توانید این کار را از منزل خود و با نرم‌افزار «مهریران» انجام دهید.

به گزارش بانکی به نقل از ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در راستای برنامه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر توسعه بانکداری دیجیتال و تحقق بانکداری هوشمند در کشور و برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سال‌های گذشته و به‌ویژه سال قبل زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود در حوزه بانکداری هوشمند را با سرعت توسعه داده است.

در دو سال گذشته برنامه‌های گسترده‌ای در این راستا توسط بانک مهر ایران صورت گرفته که بسیاری از آنها برای نخستین بار در کشور توسط این بانک انجام شده است. حذف کاغذ از فرآیند عملیات اجرایی شعب بانک، دیجیتالی کردن فرم‌ها و به تبع آن راه‌اندازی بایگانی دیجیتالی، توسعه زیرساخت‌های لازم برای احراز هویت قطعی مشتریان و بالا بردن ضریب اطمینان عملکرد در این حوزه، راه‌اندازی سامانه‌های غیرحضوری مانند: افتتاح حساب و درخواست تسهیلات به‌صورت آنلاین، سرویس حتساب معدل حساب مشتریان و ...، اتصال به سامانه‌های احراز هویت مانند: سامانه ثبت احوال کشور و همچنین پکیج کردن تمامی این سرویس‌ها در قالب سامانه جامع مدیریت یکپارچه «میعاد» از مهمترین اقدامات بانک مهر ایران در حوزه بانکداری هوشمند است.

یکی از مهمترین زیرساخت‌هایی که بانک مهر ایران برای تحقق و اجرای آن بیش از یک سال تلاش می‌کرد، موضوع «احراز هویت» به‌صورت آنلاین و غیرحضوری بود که خوشبختانه این امکان برای نخستین بار به‌صورت جامع و کامل در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و در بستر وب و همراه‌بانک «مهریران» مهیا شده است.

در این راستا و برای کمک به سازمان‌ها و نهادهای گوناگون، این آمادگی و توانایی به منظور احراز هویت هموطنان به‌صورت کاملاً آنلاین در بانک مهر ایران وجود دارد. با توجه به اهمیت موضوع احراز هویت متقاضیان دریافت کد بورسی، با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار احراز هویت آنلاین سجام از چند ماه پیش محقق شده است.

با توجه به افزایش تعداد متقاضیان دریافت کد بورسی و سهامداری طی ماه‌های اخیر و مشکلات مربوط به مراجعه حضوری این متقاضیان در دوران کرونا به دفاتر کارگزاری و پیشخوان دولت، احساس نیاز برای راه‌اندازی سامانه احراز هویت غیرحضوری در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار ایجاد شد تا سازوکاری برای کاهش مراجعات حضوری طراحی شود.

برای این منظور، هموطنان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت بانک مهرایران به نشانی www.qmb.ir نسبت به نصب و راه اندازی اپلیکیشن همراه بانک «مهریران» اقدام کنند. دسترسی به این فرآیند در بخش احراز هویت الکترونیکی سایت سجام نیز به آدرس: https://sejam.qmb.ir/sejam نیز امکان‌پذیر است.

از این طریق احراز هویت در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می‌شود. البته از آنجا که اپراتور چک‌کننده نهایی به‌صورت آفلاین است، اندکی زمان برای تأیید نهایی از سوی این اپراتور صرف می‌شود. طی کردن این فرآیند چند دقیقه‌ای باعث می‌شود دیگر نیازی به مراجعات حضوری نباشد. این موضوع در شرایط کنونی که فراگیری بیماری کرونا هنوز تمام نشده، می‌تواند به حفظ سلامتی شهروندان کمک کند.


► آغاز بازارگردانی مبتنی بر حراج در نماد معاملاتی (بگیلان۱)
توقف نماد (چفیبر۱) به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف ◄

مطالب مرتبط
بنر