کدام بازار بیشترین سودآوری را ثبت کرد؟

دوشنبه ، 8 شهریور 1400 ، 13:14
این هفته هم مثل هفته‌های گذشته هر چهار بازار طلا، سکه، دلار و بورس سودده بودند. در میان این بازارها در هفته ابتدایی شهریور ماه، دلار پربازده‌ترین و سکه کم بازده‌ترین بازار بوده است.


به گزارش بانکی به نقل از تجارت‌نیوز، بازارها هفته اول شهریور ماه را صعودی آغاز کردند و اسکناس آمریکایی رکورد بیشترین افزایش، نسبت به دیگر بازارها، را از آن خود کردند.


دلار


دلار این هفته در صرافی ملی ۱۰۰۰ تومان گران شد.اسکناس آمریکایی که هفته گذشته در انتهای کانال ۲۶ هزار تومان نوسان می‌کرد، در این هفته توانست خود را بالا بکشد و با رشد ۳٫۷ درصدی خودش را به انتهای کانال ۲۷ هزار تومانی برساند.


قیمت دلار در پایان معاملات این هفته به نرخ ۲۷ هزار و ۸۹۹ تومان رسید و اولین بازار پربازده در نخستین هفته شهریورماه شد.


بورس


شاخص کل بازار سرمایه در این هفته بیش از ۵۰ هزار واحد رشد کرد و بازدهی ۳٫۳ درصدی داشت.


طبق داده‌های سازمان بورس، شاخص کل که در هفته قبل روی سطح یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی قرار گرفته بود با تحرکات صعودی، خود را به سطح یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رساند.


بنابراین در پایان معاملات  این هفته، شاخص کل بازار سرمایه با قرارگیری روی سطح یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی، اولین هفته شهریور ماه را هم با بازدهی مثبت به پایان رساند.


طلا


قیمت طلا ۱۸ عیار در این هفته نزدیک به ۲۷هزار تومان افزایش یافت.


براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز هر گرم از این فلز ارزشمند در هفته گذشته یک میلیون و ۱۴۴ هزار تومان قیمت داشت که با رشد ۲٫۲ درصدی در این هفته به نرخ یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان رسید.


سکه


سکه چهارمین بازار پربازده در هفته نخست شهریور ماه بوده است.


خریداران سکه امامی که در روزهای پایانی هفته گذشته می‌توانستند هر سکه را به نرخ ۱۱ میلیون و ۸۱۷ هزار تومان بخرند، حالا تا پایان روز چهارم شهریور ماه باید ۱۳۹ هزار تومان بیشتر هزینه کنند.


قیمت سکه در هفته‌ای که گذشت با رشد ۱٫۱ درصدی نسبت به هفته قبل به نرخ ۱۱ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان رسید.

► روند صعودی میزان پرداختی سود سپرده‌های "وتجارت"
انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام یک‌ساله با سود ۱۸ درصد ◄

مطالب مرتبط
بنر