جالبترین جزایر مصنوعی دنیا+عکس

يكشنبه ، 10 ارديبهشت 1391 ، 07:21

جزیره به خاطر وضعیت منحصر به فردی که دارد و از سه طرف به آب می رسد، زیبایی های خیره کننده خاص خود را داراست و در نوع خود جاذبه گردشگری جذابی به شمار می آید.

به گزارش بانکی دات آی آر، این جذابیت می تواند بیشتر شود، اگر خود انسان ها آستین بالا بزنند و در کنار جزایر طبیعی بسیار زیبا و دیدنی، جزایر مصنوعی هم بسازند.

در این گزارش ما شما را با تعدادی از زیباترین، خلاقانه ترین و عجیب ترین جزایر مصنوعی دنیا آشنا می کنیم:

 

1. تیلافوشی

مالدیو، مجمع الجزایری زیبا و دیدنی با سواحل شنی و موج های آبی است. اما حکایت تیلافوشی زمین تا آسمان با سایر جزایر این کشور تفاوت دارد، چراکه سراسر آن را زباله فراگرفته و در واقع این جزیره مصنوعی، خانه تمام زباله هاییست که ساکنان و گردشگران مالدیو تولید می کنند.

 

2. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

این جزیره مصنوعی که در واقع فرودگاه بین المللی هنگ کنگ است و ساخت آن یک درصد به خاک هنگ کنگ اضافه کرده است، دروازه جنوبی به چین محسوب می شود. این جزیره در مدت شش سال و با هزینه 20 میلیارد دلار ساخته شده است.

 

3. کامفرز دم

این جزیره مصنوعی که به شکل حرف S انگلیسی ساخته شده، یکی از شش جایگاه نژاد فلامینگو است. این جزیره که در سال 2006 در آفریقای جنوبی و به عنوان پناهگاهی برای پرندگان ساخته شد، با جلبک های سبز و آبی خود به خوبی آنها را جذب خود می کند.

 

4. پبرهولم

پبرهولم یک پل-تونل است که دانمارک را به سوئد متصل می کند. در این جزیره ترافیک زیادی وجود دارد و گونه های گیاهی و پرندگان زیادی هم در آن زندگی می کنند.

 

 

5. جزیره شناور

این جزیره صدفی شکل شناور و بسیار زیبا را یک هنرمند آمریکایی طراحی کرده است. در بخش سرباز این جزیره که در رود مور در اتریش واقع شده است یک آمفی تئاتر عمومی برپاست.

6. هاربور

این جزیره که زمانی بزرگترین جزیره جهان به شمار می رفت درسال 1909 در سیاتل آمریکا ساخته شد و اساسا منطقه ای صنعتی محسوب می شود که دارای ایستگاه راه آهن است و برخی از استادیوم های سیاتل هم در این منطقه ساخته شده اند.

 

 

7. نخل جمیرا

نخل جمیرا در دوبی، بزرگترین جزیره مصنوعی جهان است. ساخت این پروژه عظیم در سال 2001 و با 94 میلیون متر مکعب شن و 7 میلیون تن سنگ در خلیج فارس آغاز شد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► قلعه "ضحاک مار دوش" در افغانستان+عکس
اروپا گردی در 95 سالگی ◄

مطالب مرتبط
بنر