ورزشی که یک شبه پولدار می کند!

يكشنبه ، 29 آذر 1388 ، 10:45


به گزارش بانکی دات آی آر ، فارس طی گزارشی به بررسی دارایی های برخی مدیران سابق ورزش پرداخت. این خبرگزاری نوشت : بررسي‏هاي اوليه در خصوص دارايي‏هاي منقول و غيرمنقول برخي مديراني كه در طول چند ماه اخير صحنه ورزش را ترك كرده‏اند، خبر از رشد چند هزار درصدي حجم اموال ايشان در زمان تصدي پست‏هاي ورزشي دارد كه هيچ توجيه اقتصادي براي اين دريافتي‏ها وجود ندارد و همين ارزيابي‏ها پاسخگويي اين عده را براي مشخص شدن قانوني بودن انباشته‏هاي مالي اين عده به سمت يك الزام سوق مي‏دهد.

 

 

ورزش اين روزها شاهد با لگد بيرون انداختن برخي مسئولاني است كه در نگاه نخست عملكرد بسياري از آنها خود گواهي بر جبر موجود در امر تغييرشان با بدترين شيوه است تا جايي كه برخي از اين به اصطلاح مديران را به واسطه سطح عملكرد و اشتباهات فاحش‏شان با اتهام سوءمديريت و حيف و ميل بيت المال مي‏توان مورد پيگيري قضايي قرار داد.

 

بررسي‏ها اما حكايت از آن دارد كه مشكل قدري وسيع‏تر است و بسياري از مديران جز هدر دادن منابع مالي فدراسيون‏هاي تابعه، كيسه‏هاي پول را پيش پيش حواله حساب‏هاي بانكي‏شان كرده‏اند كه همزمان با خروجشان مشخص مي‎شود چه جولاني در دوره تصدي پست‏هايشان در ورزش داده‏اند و چه ارقامي توسط اين دسته و وابستگانشان جابه جا شده و تاكنون به واسطه سلطه بر حوزه مالي مرتبط در بخش ورزشي زيرمجموعه‏شان، هيچ موضوعي به بيرون درز نكرده بود.

 

برخي از ايشان علاوه بر برخي دريافتي‏ها و درصدگيري‏ها در فدراسيون‏‏هاي ورزشي، بخش اعظمي از درآمدشان را مديون در اختيار داشتن پوزيشن رياست فدراسيون هستند كه در سطح بين‏المللي، داراي اعتبار بالايي است و با اتكاء بر اين جايگاه و ساير پست‏هاي بين‏المللي كه به واسطه همين رياست فدراسيون به دست مي‏آورند، يك دكان دونبش سيار احداث مي‏كنند و از شرق و جنوب شرق آسيا تا شرق اروپا، از سوله سازي تا واردات و صادرات انواع و اقسام خدمات و كالايي‏هايي كه برخي از آنها صنعتي بوده و حتي جنبه ورزشي نيز ندارد، مي‏پرداخته‏اند.

 

يكي از اين اشخاص كه مفتضحانه بركنار شد، همچون بسياري از مديران تنها انگيزه‏اش را براي حضور در ورزش خدمت بدون دريافت حقوق يا كمترين درآمد بيان مي‏كرد و همواره مدعي بود در خارج از ورزش بهتر مي‏تواند صاحب اموال و دارايي‏هايي شود، همچون يك كارمند ساده به ورزش آمد، با بهره برداري از اين الگوهاي تجارت با سواستفاده از موقعيت، منزلي با وسعتي بيش از هزار متر در منطقه زعفرانيه خريداري كرده است!

 

چنين مزدي البته شايد براي اين مديري جان بر كف كه مجموعه‏اش در دوران حضورش به واسطه باندبازي در تمامي بخش‏ها و بي‏خردي در مديريت يك مدال حلبي نيز نگرفته بود، شايد قدري اندك باشد (!) و شايد بايد براي خدمت كردن صادقانه هزينه بيشتري لحاظ كرد. راستي اين مدير بايد ماهيانه چه رقمي از فعاليت‏هاي كاسب كارانه‏اش كنار گذاشته باشد تا در يكي از بهترين مناطق تهران كه زمين حكم طلا را دارد، چنين امارتي را صاحب شود؟!

 

اين مدير كه به خريدن نمايندگان رسانه‏هاي گروهي در دوره رياستش مشهور بود و يكي از پرهزينه‏ترين كميته‏هاي روابط عمومي‏ براي وي فعاليت مي‏كرد، برخي از خبرنگاران و دبيران ورزشي تعدادي از خبرگزاري‏ها، سايت‏ها و روزنامه‏ها تحت عنوان عضو كميته روابط عمومي و يا حق التحرير خبرنامه‏اي كه هيچ بازخورد جدي نداشت را تحت پوشش مالي قرار داده باشد و اين گروه به شكل ماهيانه ارقام متنابهي از وي دريافت مي‏كردند كه حمايتشان نيز پس از كنار گذاشتن اين مدير در همين چهارچوب بود.

► تحليل «رويترز» از تحريم بنزين
10 پيش بينی اقتصاد جهان در سال 2010 ◄

مطالب مرتبط
بنر