چه شرکت هایی بیشترین در آمد را از طریق فیس بوک کسب می کنند؟

دوشنبه ، 11 مرداد 1389 ، 10:29


فیس بوک با دارا بودن بیش از 500 میلیون کاربر اینترنتی که هر روزه بدان اضافه می شوند ،محلی برای رقابت  هزاران شرکت است که می خواهند از این طریق کسب در آمد کنند. در این میان 4 شرکت بزرگ را به شما معرفی می کنیم که بیشترین درآمد را از طریق فیس بوک کسب می کنند و بوی سبقت را از دیگران ربوده اند.

 

وایلد فایر


شرکت " وایلد فایر" درمیان شرکت های دیگر بیشترین در آمد را دارد. در واقع وایلد فایر به عنوان شرکت میزبان برای بازاریابی برای مشتریان خود عمل می کند. این مشتریان از وبلاگ نویسان خصوصی تا بزرگترین برند های کالا مانند کوکاکولا هستند. در واقع هدف کلان شرکت وایلد فایر در کسب طرفداران بیشتر برای یک کالا است، آن هم با یک کلیک بر روی یک مورد  و جذب شدن به سوی تبلیغات بیشتر.


به گزارش بانکی دات آی آر ، وایلد فایر، از راه کار هایی متفاوت و ترفند های متفاوت همچون نظرسنجی، اهدای جوایز ویژه، ارائه کوپن های خرید مجانی و... به دنبال جذب مخاطب خود است و این کار را به روش های حرفه ای در این عرصه عملی کرده و به موفقیت های زیادی دست یافته است. بدین نحو برندهای معروف دنیا از این طریق قابل شناخت هستند و متقابلا برای آگهی دهندگان به این شرکت اعتماد زیادی جلب شده است و اولین گزینه برای بازاریابی در این زمینه شرکت وایلد فایر شناخته شده است.


گفتنی است، این شرکت قالب سنتی به خود ندارد و به شکل آنلاین ، اداره می شود. این شرکت نوین که با ساختاری جدید در حال چرخش است با بهره بردن از علم بازاریابی روز در چنین فضای پرمخاطبی که فیس بوک فراهم کرده است ، موفق ترین شرکت درمیان رقیبان خود است.


یکی از مسئولین این شرکت عنوان می کند،" این که تنها به فکر انجام و جذب کار باشید مطرح نیست. ما به خوبی می دانم که چه کاری، بازده دارد و چه کاری ندارد و به همین ترتیب نحوه برخورد با هر گزینه را به خوبی می دانیم."


اسلاید

 

این شرکت که در سال 2005 توسط مکس لوچین، بنیانگذار شرکت پی پال ،  آغاز به کار کرد. اسلاید با فراهم کردن نرم افزارهایی تصویری که امکان اشتراک تصویر را به صورت اسلاید فراهم می کند، بیشترین تمرکز خود را در محیط "مای اسپیس" داشت. اما به زودی شرکت بر آن شد تا شاخه ای از کار خود را در فیس بوک آغاز کند.
هر چند شرایط در آمدی این شرکت در فیس بوک از ثبات کافی برخودار نیست اما همچنان این شرکت را درمیان پردر آمدترین شرکت ها می توان یافت و سود بسیار بالایی از این طریق عایدشان می شود.


در حال حاضر شرکت روش قدیمی خود را همراه با ابتکار و نو آوری های جدید همراه کرده است تا از رده های سنی متفاوت مخاطبانی داشته باشد. بدین منظور بعضی کارهای خود را به صورت مجانی عرضه می کند  تا مقدمه ای باشد برای دریافت نسخه های بهتری که در اختیار دارد اما با دریافت بهای آن.

 

اودل

 

اودل نام سومین شرکتی است که از آن به عنوان پردرآمدترین شرکت در فضای اجتماعی فیس بوک می توان نام برد. پنج سال پیش این شرکت تنها شرکتی محسوب می شد که صاحب امتیاز سایتی بود که به وسیله آن کلیه تبلیغات را از حیوان های خانگی تا ماشین و خانه دسته بندی کرده و در اختیار کاربران می گذاشت و تا کنون در این زمینه بسیار موفق ظاهر شده و به عنوان یک مرجع تبلیغ محسوب می شود. .


در این میان هم ، فیس بوک هم بخش ویژه ای را تحت عنوان مارکت پلیس (Marketplace) یا همان مرکز خرید در فضای سایت خود در نظر گرفت. آغاز به کار این بخش به سال 2007 باز می گردد. اما دو سال بعد فیس بوک رسما از این سایت برای اداره این بخش کمک خواست و بدین ترتیب کار اودل رسما در فیس بوک آغاز شد.


انجام و تهیه لیست های مورد نیاز و دسته بندی آن ها از دستور العمل هایی پیروی می کنند که از عهده این شرکت با تجربه   بر می آید. از آن پس مرکز خرید ویژه فیس بوک از قدرت جذب بسیار بالاتری برخوردار بوده است و متقابلا سود شرکت اودل نیز افزایش یافته است.


در حال حاضر استفاده کنندگان از این بخش هر کدام با کد شناسه خود و با توجه به دسترسی درست و طبقه بندی شده به اطلاعات خرید به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. این امر باعث افزایش مخاطبان این بخش نیز شده است.


شرکت اودل هم چنان سایت اختصاصی خود را نیز در اختیار دارد و کلیه تبلیغات اختصاصی آن در همان لحظه به کلیه رسانه های مرتبط ارسال می گردد.به اذعان بسیاری این شرکت سریعترین  و متخصص ترین سایت در این زمینه می باشد.


زینگا

 

و اما زینگا که تنها دو سال از آغاز به کار آن می گذرد ، شرکت مبتکر بازی های اینترنتی در بسیاری از بازی ها در فیس بوک نقش دارد و تبلیغات آن در گوشه و کنار تمام صفحات فیس بوک به چشم می خورد وکمتر کاربری از فید های آن می تواند فرار کند.


بازی های فارم ویل، فیش ویل،فرانت ویل وبسیاری دیگر همگی تحت نظارت این شرکت اداره و پشتیبانی می شوند.


معروفترین بازی این شرکت که فارم ویل است به کاربر های خود این اجازه را می دهد تا محصولاتشان رشد کند و حیواناتشان را پرورش دهند تا بتوانند مزرعه مجازی خود را گسترش دهند. اما برای خرید بعضی اجناس در این بازی باید اسکناس هایی پرداخت شود که به ازای هر کدام آن ها باید مبلغی پرداخت شود. به هر حال از طریق بیش از 200 میلیون کاربر که با بازی های این شرکت مشغول هستند می تواند در آمد خوبی از این طریق کسب کند.


هر چند کمی سود سهام زینگا کاهش یافته است ، بعضی در آمد این شرکت را از این طریق 400 میلیون دلار پیش بینی می کنند.
حالا تصور می کنید وسعت قلمرو این بازی ها چقدر است؟  جالب است که بدانید که نزدیک 30 میلیون مزرعه مجازی تنها در بازی فارم ویل است در حالی 2 میلیون مزرعه واقعی در ایالات متحده آمریکا وجود دارد.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

785 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

گزارشی خواندنی از "عشق دوربین" انگلیسی + عکسهای جالب

15 نکته ی جالب در مورد اینترنت که نمی دانید!

عکسهای جالب / کشف جدید ترین روش تهویه شرکت واحد

گزارشی از تنها هتل "بدون ستاره" در جهان + عکس

جشن آزار و اذیت دخترها در اوکراین + عکسهای جالب

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

گزارشی از وضعیت کار زنان در عربستان سعودی + عکسهای جالب

گزارش تصویری / افتتاح پارک جادویی هری پاتر

سابقه اعتصاب در بازار تهران+عکس

عکسهای جالب از استیو جابز ، مدیر اجرایی اپل

عکسهایی جالب از گشت ارشاد چین !

رقم حدودی دستمزد 13 بازیگر مشهور سینمای ایران

کاریکاتورهایی جالب پیرامون تحریم ایران

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

گزارش تصویری / کور شدن یک دختر جوان دره راه آزادی

اقدام جالب پلیس سوئیس برای کاهش تصادفات + عکسهای جالب

گزارش تصویری/تفاوتهای ایستادن صف بانک در ایران و اروپا

نمایشگاهی از دیکتاتورهای تاریخ

حسین شریعتمداری ، بازاریان ، جوان نورانی و هیچ!

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

عکسهای جالب / مسافران سرگردان اروپایی(3)

 

► 40درصد دولت تا 20روز دیگر از تهران می‌رود!
اخراج یک کارمند زن به دلیل زیبایی ؟! (+عکس) ◄

مطالب مرتبط
بنر