اینترنت بانک ؛ هدف جدید تروجان

چهارشنبه ، 27 مرداد 1389 ، 18:06

به نظر می رسد علی رغم استفاده از آنتی ویروس ها و  توجه به نکات ایمنی هنوز هستند کاربرانی که با بی توجهی به این مسائل در معرض حمله های ویروسی قرار بگیرند و با متضرر شدن از آن در جمع میلیون ها نفری باشند  که تا به حال از این طریق آسیب دیده اند.

 


به گزارش بانکی دات آی آر، این ویروس خطرناک تروجان کاربران اینترنتی بانک ها را هدف قرار داده است.  نوع جدید ویروس تروجان به نام زئوس وی 3 به هزاران نفر از استفاده کنندگان کامپیوتر در انگلیس حمله کرده است. به نظر می رسد که این ویروس توانسته با 675000 پوند سرقت ، به 3000 مشتری بانک خسارت وارد کند.

 

این میزان اعلام شده تنها قربانیان بانک های انگلیس می باشند و موارد دیگر حمله این ویروس و میزان دقیق خسارت آن هنوز شناخته نشده است.

 

کارشناس این امر می گوید امکان این حمله از طریق کامپیوتر مشتریان امکان پذیر است .این  نفوذ از طریق نرم افزار Exploit Kit فراهم می شود و از این طریق ویروس وارد سیستم شده ، با درگیری با سیستم های امنیتی ، سرقت خود را تا حد ممکن انجام می دهد. در واقع امر این مسئله به علت بی احتیاطی و در نظر نگرفتن نکات امنیتی از طرف مشتریان میسر می شود.

 

برنامه های اینترنت اکسپلورر، آکروبات ریدر ، جاوا و جی دی کی همه قابلیت بستن مسیر های آسیب پذیری خود را دارند به شرط آن که به روز باشند. با به روز نگاه داشتن برنامه امکان حمله از طریق Exploit Kit از بین می رود.

 

نکات ایمنی، رسیدگی به برنامه های کامپیوتر و به روز نگاه داشتن آن ها لازمه اساسی کار با اینترنت می باشد. مخصوصا آن که از آن برای راه ارتباطی مهم و حساس مانند دسترسی به حساب بانکی خود بخواهید استفاده کنید.

 

به خاطر داشته باشید که این ویروس ها همیشه در کمین شما نشسته اند پس برای انجام کارهای حساس خود حداکثر احتیاط را به خرج دهید و با نصب یک آنتی ویروس ساده فکر نکنید که این خطر برطرف شده است.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

845 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

شبا چیست؟

طنز/5 تفاوت استفاده دختر ها و پسر ها از خودپرداز

گزارش تصویری/اسکناسها پس از پیروزی انقلاب

روانشناسی/شخصيت‌هاي بيكار،گيج‌ترين آدم‌هاي روزگار

طنز/اندر باب مسافرتهای درون شهری

گزارش تصویری/ مقایسه غذاهای یک دلاری در کشورهای جهان

10 شغل خطرناک دنیا + عکس

فناوری / 12 نکته جالب و خواندنی درباره بولوتوث

5 اشتباه بزرگ خانم ها در امور مالی

هزار تومان بده یکی آزاد کن ! + عکس

قطع سخنان مشایی به خاطر 8 میلیون یورو + عکس

طنز/ به چند نفر بیکار باحال نیازمندیم !

گزارش تصویری/ حواشی پنجاهمین مجمع عمومی بانک مرکزی

 

 

► 8 توصیه ی پلیسی به اینترنتی ها !
کلاهبرداری 4 هکر ایرانی از بانکهای کشور ◄

مطالب مرتبط
بنر