10 باغ زیبا و حیرت انگیز جهان + عکسهای جالب

شنبه ، 17 مهر 1389 ، 13:51

"این باغ که در سال تنها یک روز به روی عموم باز است حس ریاضی و علوم را به بازدیدکنندگان القا می کند. می توان به سادگی ادعا کرد که این باغ در دنیا بی همتا است. چارلز جنکز و همسر مرحومش مگی کسویک این باغ را در سال 1989 در خانه پرت رک در نزدیکی دم فرایز اسکاتلند برپا کردند . اما ایده آنها از ایجاد این مجموعه متفاوت از بقیه مردم بوده است. "

 

در تمامی نقاط دنیا ، باغ هایی وجود دارند که به سبک خاصی ساخته شده اند تا بتوانند برای منطقه و کشور خود جاذبه ی گردشگری به حساب آیند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، در این گزارش قصد داریم شما را با 10 باغ زیبا در جهان آشنا کنیم:



1.    باغ Cosmic Speculation- اسکاتلند



این باغ که در سال تنها یک روز به روی عموم باز است حس ریاضی و علوم را به بازدیدکنندگان القا می کند. می توان به سادگی ادعا کرد که این باغ در دنیا بی همتا است. چارلز جنکز و همسر مرحومش مگی کسویک این باغ را در سال 1989 در خانه پرت رک در نزدیکی دم فرایز اسکاتلند برپا کردند . اما ایده آنها از ایجاد این مجموعه متفاوت از بقیه مردم بوده است. باغبانی و گل کاری در این باغ در رده دوم اهمیت قرار گرفته است. در عوض ایده ها در شکل گیری طرح آن اهمیت داشته اند تا بیننده را به تفکر عمیق درباره ماهیت چیزها وادارند.





2.    باغ کوکنهف- هلند



انبوهی از جلوه های بی نظیر گلها که با تنوع بی شمار کاشته شده و باعث خلق آثار هنری دل انگیزی شده اند تنها عباراتی است که می توان در وصف این باغ زیبا بکار برد. این باغ خواستگاه 7میلیون گل لاله است که در میان آنها گونه های ترکیبی و پیوندی در حال پرورش هستند. شکوه و زیبایی این باغ یادآور  بابا یاگای روسیه است.

 

 


شون نوگ نوچ- تایلند



این باغ باورنکردنی در پاتایای تایلند واقع شده است. دلیل شهرت فراوان آن در میان توریست ها مناظر و چشم-اندازهای حیرت انگیز این باغ است. آقای پیسیت و خانم نوگ نوچ در 1954 زمین این باغ عظیم را خریداری کردند که پیش بینی می شد تبدیل به یک مزرعه میوه شود. اما این دو پس از بازگشت ازسفر خارج تصمیم گرفتند تا یک باغ  گرمسیری مملو از درختان و گیاهان زینتی و گلها را ایجاد کنند.این باغ در سال 1980 به روی عموم باز شد و نام  رسمی “Suan Nong Nooch” را دریافت کرد. اینجا فضایی است که علاقمندان می توانند بیشتر با فرهنگ تایلند آشنا شوند. روزانه 2000نفر از این باغ دیدن میکنند.

 



4) ورسایلس- فرانسه



شاید بتوان گفت که این باغ مشهورترین باغ دنیا است، این باغ برای لوئیز هفتم ،توسط  آندره ل نوتره ساخته شده است. طراحی باغ مستلزم کار زیادی بود. مقادیر وسیعی از زمین که سابقا جنگل و باتلاق بود برای باغچه بندی گلها، درختان پرتقال، فواره ها و کانال ها آماده سازی شد. مقادیر زیادی خاک توسط چرخ دستی ها به محوطه باغ حمل شد. درختان نیز از همه استانها با گاری آورده شدند . هزاران نفر در ساخت این مجموعه همکاری کرده اند.

 


5) جاردیم بوتانیکو د کوریتیبا- برزیل



این باغ زیبا در شهر کوریتیبا، پایتخت ایالت پارانا و بزرگترین شهر در جنوب برزیل واقع شده است. می-توان گفت که این باغ بزرگترین جاذبه این شهر است و بخشی از محوطه دانشگاه فدرال پارانا در آن قرار دارد. این باغ که در سال 1991 افتتاح شده به سبک باغهای فرانسوی طراحی شده است. در ورودی درختانی در میان فواره ها دیده می شوند .علاوه بر این وجود آبشارها و برکه¬ها، زیبایی این باغ را دوچندان کرده است. مساحت این مجموعه 240،000 متر مربع است. گلخانه ای که در تصویر دیده میشود ترکیبی است از سبک هنر نیووا و سازه های فلزی که منزلگاه گیاهان زیادی از نواحی گرمسیری است. موزه گیاه شناسی این مجموعه با دارا بودن کلکسیون کامل از گونه های گیاهان و گلهای محلی محققان را از سراسر دنیا به خود جلب می کند.


6) باغهای بوتچارت



باغ بوتچارت، یکی از مشهورترین باغهای دنیا است. در واقع بهشتی است که در بریتیش کلمبیا واقع شده است. در اولین نگاه به مناظر زیبای این باغ شما برای لحظاتی بهت زده خواهید ماند. این مجموعه با مساحتی حدود 50 ایکرا (هر ایکرا  4047مترمربع است) نزدیک ویکتوریا در جزیره ونکوور قرار دارد. زیبایی این باغ در تمامی فصول سال بی نظیر است.


7) باغ یویان- چین



گفته می شود که باغ یویان در دوران پادشاهی مینگ، 400سال پیش ساخته شده ست. این باغ گه به سبک سنتی چینی ساخته شده است. باغ یویان چندین بار  ترمیم و باز شده است. با سقوط خاندان یویان برای مدتی این باغ بلااستفاده ماند و به هم ریخت. با وجود اینکه تعدادی از ثروتمندان محلی آن را بازسازی کردند اما جنگهای داخلی در اواسط قرن 19 آسیب زیادی به آن وارد کرد. در 1956 پس از آزادی شانگهای دولت باغ را بازسازی کرد و به زیبایی و شکوه آن افزود. و در نهایت  در 1961 این باغ به روی عموم باز شد.


8) باغ شالیمار -  پاکستان



باغ شالیمار پاکستان یک باغ فارسی است. ساخت این باغ در 1641 بعداز میلاد توسط شاه جهان در لاهور پاکستان ساخته شده است.مدیریت ساخت آن توسط خلیل الله از رجال دربار شاه جهان با همکاری علیمردان خان و ملا علاالملک تونی صورت گرفته است. این باغ به شکل یک متوازی الاضلاع است که توسط یک دیوار آجری محصور شده و شهرت این دیوار به دلیل منبت کاری های پیچیده درآن است.  این مجموعه به همراه قلعه لاهور  در سال 1981به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید.


9) باغ مجسمه ای میناپولیس- آمریکا



باغ میناپولیس در واین لند میناپولیس، روبروی مرکز هنری واکر واقع شده است. این باغ بزرگترین باغ مجسمه ای کشور آمریکا است که بیش از 40 اثر هنری دائمی را در خود جای داده به علاوه آثاری که به طور موقتی به محوطه آورده و برده می شوند تا فضا متنوع نگه داشته شود. این مجموعه فرصت خوبی برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است که تا با آثار هنری هنرمندان برجسته آمریکا و دنیا آشنا شوند.



10) باغ رویان-جی- ژاپن



معبد رویان جی در کیوتو به خاطر وجود باغ بودایی اش مشهور است. گفته می شود باغ معبد رویان جی برجسته ترین نمونه سبک هنر بودایی و فرهنگ ژاپنی است. این معبد ژاپنی توسط دیوارهای کوتاهی محصور شده است. در سنگفرش سفید این معبد 15 تخته سنگ وجود دارد. کسی نمی داند چه کسی و کی اینجا را ساخته اما شکل قدیمی خود را تا امروز حفظ کرده است و در آینده نیز اینچنین باقی خواهد ماند . در پشت معبد که به سمت باغ سنگی است ظرف سنگی وجود دارد که متعلق به قرن 17 است. نوشته ای روی ان است که چنین می گوید: " تنها چیزی که از زندگی آموختم اینست که همیشه راضی باشم".

 



خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

گزارش تصویری/ همه آقا زاده های دنیا

حساب کنید چندمین آدم پولدار دنیا هستید

رد صلاحیت مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی

اگر شغل خود را دوست ندارید این 10 توصیه را بخوانید

این بانک های پر دردسر !

آمارهایی جالب از فعالیت کاربران اینترنتی

کاریکاتور/وقتی استخدام سلیقه ای می شود

100 برند برتر دنیا اعلام شد

قطعی که خسارت های میلیونی به جای گذاشت

معرفی برترین بانکهای ایرانی

آماری تکان دهنده از زنان زندانی در تهران

گردشگری/ هتلی به سبک آدم فضایی ها!+تصویر

گزارش تصویری / خودپردازی که طلا می دهد

سوء استفاده از 1000 دختر جوان به وسیله ی فیس بوک + عکس

این طلا فروشان دردسرساز!

گزارش تصویری/ پردرآمدترین فوتبالیست های جهان

روشهای مقابله با کرم جدید جاسوس اطلاعات

گزارشی خواندنی از مشاغل سابق بازیگران مطرح

آیا کمیته امداد منحل می شود؟

► گردشگری/ آبشار زيباي «لاتون» در گيلان+تصویر
گزارش تصویری / نیشابور ؛ شهری از دل تاریخ ◄

مطالب مرتبط
بنر