10 حقیقت شگفت انگیز در خصوص انسان

سه شنبه ، 12 بهمن 1389 ، 12:51

 

شما موجود منحصر به فردی هستید! این جمله ایست که اغلب روانکاوان هنگام مشاورره های مختلف به ویژه برای افرادی که به افسردگی دچار می شوند بکارمی برند اما متاسفانه بسیاری از ما این حقیقت را که بی نظیرو منحصر به فرد هستیم فراموش کرده ایم.

به گزارش بانکی دات آی آر اگر باور کنیم که موجوداتی منحصر به فرد و بی نظیر هستیم حتما از بسیاری رفتارهای پر خطر که به ما آسیب وارد می کند پرهیز خواهیم کرد.

در نتیجه این خود باوری است که بشر به پیشرفت دست خواهد یافت و از عهده هر مشکل و دشواری ای بر خواهد آمد.در این گزارش تلاش شده تا شمارا با چند حقیقت شگفت انگیز در خصوص انسان  آشنا کنیم.

 

1. وزن طبیعی مغز یک انسان معمولی چیزی در حدود 1300 تا 1400 گرم می باشد، چیزی در حدود یک کیسه شکر. مغز ما از فیل ها کوچکتر است. وزن مغز یک فیل چیزی در حدود 6000 گرم اندازه گیری شده است. این در حالی است که مغز انسان از مغز میمون ها بزرگتر است.

 

 

2.بشر پر حرف ترین موجود روي زمین است . اين آمار  اخيرا از سوي پزشکان روسيه منتشر شده.اين محققان حد متوسط عمر بشر را هفتاد سال گرفته اند که در اين مدت انسان 13 سال حرف مي زند ، 6 سال غذا مي خورد و23 سال نيز مي خوابد .

 

 

 

 

3.مغز انسان قادر است بیش از تعداد کل اتم های موجود در کل دنیا، ایده در خود داشته باشد و آنها را تجزیه تحلیل نماید!

 

4.بدن انسان به وسیله ی پوشش شگفت انگیزی محافظت می شود این پوشش پوست بدن است که در هر ساعت30 میلیون میکروب روی آن می نشیند و 29 میلیون آن کشته می شود و پس از 2 ساعت از این 30 میلیون فقط 7 هزار تای آن باقی می ماند.


5. انسان می تواند 52 روز تنها با خوردن آب زنده بماند. حساسترین عضو بدن چشم است که می تواند 10 هزار رنگ را تشخیص دهد و بالاخره اینکه نوزادان تا 8 ماهگی دنیا را سیاه و سفید می بینند!


 

6. معمولا دستها خیلی از رازهای درون ما را افشا می کنند . انگشتان گره کرده ,ضربه زننده,پیچ وتاب خوردن, خاراندن,ناخن به دهان گرفتن و ضرب گرفتن بطور ناخود آگاه هیجانات انسان را بر ملا می کند. از روی غریزه کسی که با انگشتش ضربه به لیوان میزند یا اینکه سیگار روشن می کند و یا کاغذ ها را برای یافتن چیزی بهم می زند متوجه می شویم که دارد افکار درونی خود را ورق می زند.


 

7.در بافت های پوست بدن کروموژن ها نهفته اند. کروموژن یعنی رنگ دانه یا رنگریزه که برای پوست تولید رنگ می کند.جالب اینجاست که کروموژن ها خودشان بی رنگ هستند و برخی آنزیم ها تاثیر می گذارند و در پوست رنگ خاصی پدید می آورند.

اگر شخصی فاقد کروموژن باشد در این صورت آن فرد بی رنگ وبور می شود . در افریقا بورهایی وجود دارند که سفید تر از سفید ترین انسان ها هستند.


 

8. قلب در یک طول عمر متوسط حدود 3بیلیون بار می زند.



9.حتی اگر برعکس بایستید و سرتان روی زمین باشد باز هم غذا وارد معده می شود.

10. ناحیه سطحی ریه ها تقریبا به اندازه یک زمین تنیس است.


پربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

 


► استخدام در شرکت شاهرضایی گلپایگانی(بدون مهلت)
شركت رايان راد پرداز(بدون مهلت) ◄

مطالب مرتبط
بنر