یکه تازی گوگل در بازار تبلیغات آنلاین

شنبه ، 10 دی 1390 ، 08:57

گوگل در خیلی از بخش‌های صنعت IT اول است. اما وقتی حرف از بازار تبلیغات آنلاین می‌شود گوگل نه تنها آن را در اختیار خود دارد بلکه بدون هیچ رقیبی یکه تازی می‌کند!

به گزارش رویترز، نتایج یک مطالعه جدید از موسسه ZenithOptimedia نشان می‌دهد ۴۴٫۱ درصد از بازار تبلیغات آنلاین در جهان در سال ۲۰۱۰ در اختیار گوگل بوده‌است.

برای اینکه اهمیت این ۴۴٫۱ درصد را متوجه شوید بیایید نگاهی به سهم رقبای گوگل از این بازار بیندازیم. بعد از گوگل، یاهو تنها با ۸٫۳ درصد در رده دوم قرار دارد.



داستان همینجا تمام نمی‌شود! این مطالعه نشان می‌دهد ۸٫۳ درصد سهم یاهو از بازار در حال کاهش شدید است به طوری که این میزان در سال گذشته ۹٫۶ درصد بوده‌است.

در رده سوم شرکت AOL قرار دارد که با کاهش سهم خود از ۲٫۲ در سال ۲۰۰۹ به ۱٫۵ درصد در سال ۲۰۱۰ روبرو بوده‌است.

البته در بین رقبای گوگل پیشرفت‌های خوبی نیز وجود داشته. برای مثال فیس‌بوک شاهد افزایش سهم خود از ۱٫۴ در سال ۲۰۰۹ به ۳٫۱ در سال ۲۰۱۰ بوده‌است. این مطالعه پیش بینی کرده که با این وضع فیس‌بوک تا پایان سال ۲۰۱۱ از مایکروسافت جلو می‌زند.

گفتنی‌است میزان هزینه‌های تبلیغات آنلاین تا پایان سال ۲۰۱۱ به ۴۶۴ میلیارد دلار خواهد رسید و این میزان به احتمال زیاد در سال آینده به ۴۸۶ میلیارد دلار می‌رسد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام های استان فارس-5 دی 90
معترضان لندنی شب کریسمس را در کمپ صبح کردند ◄

مطالب مرتبط
بنر