سارقان وقت و زمان شما چه چیزهایی هستند؟

پنجشنبه ، 8 دی 1390 ، 13:43

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که یکی از آرزوهایتان بیشتر شدن زمان شبانه روز است، حتما این مقاله را بخوانید تا هم این آرزوی محال را از لیست رویاهایتان کنار بگذارید و هم دیگر از کمبود زمان ننالید.

بانکی دات آی آر : آنچنان که حتما می دانید، شبانه روز تنها و تنها 24 ساعت است که البته ظاهرا برای بسیاری از ما زمان کمی است، چون معمولا به کارهایمان نمی رسیم و همواره کارهای عقب افتاده داریم، حال آنکه ماجرا چیز دیگری است.

ماجرا از این قرار است که ما برای استفاده بهینه و درست از این 24 ساعت زمان باید یاد بگیریم، در درجه اول خودمان و در وهله بعد زمانی که در اختیار داریم را مدیریت کنیم تا گرفتار سارقان بی رحم زمان نشویم.

اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که سارقان زمان چه چیزهایی هستند و چه پدیده هایی در دنیای امروز می توانند به راحتی هر چه تمام تر، به زمانی که متعلق به ماست دست درازی کنند؟

ما در اینجا به برخی از این دزدهای زمان اشاره می کنیم:

1. وبگردی بی هدف

وبگردی یا گشت و گذار در اینترنت و دنیای مجازی به خودی خود نه تنها بد نیست، بلکه می تواند به شما در افزایش اطلاعات و بالا بردن میزان آگاهی تان نسبت به مسائل مختلف کمک کند، اما مشکل زمانی خود را نشان می دهد که این وبگردی شکل بی هدفی به خود می گیرد و تنها باعث تلف شدن وقتتان می شود.

سعی کنید با هدف خاصی به اینترنت بروید و حتی در صورت امکان برای آن زمان مشخصی تعیین کنید تا اینترنت و وبگردی نتواند زمان شما را سرقت کند.

2. تلویزیون

این روزها کمتر خانه ای را می توان پیدا کرد که LED و به ویژه LCD در آن یافت نشود و این نوع تلویزیون های تخت و باریک برای بسیاری از ما حتی از گاز و یخچال مهمتر شده اند.

اما بدانید و آگاه باشید که همین ابزار الکترونیکی مهم و دوست داشتنی می تواند به راحتی دزد و سارق از آب دربیاید و با دستبرد زدن به وقت ارزشمند شما، از انجام کارهای روزانه و مهم غافلتان کند، پس به شدت مراقب خطر بالقوه آن باشید.

3. تلفن های بیش از حد طولانی

برخی از افراد عاشق تلفن صحبت کردن هستند؛ بدین معنا که بدون اغراق ساعت های طولانی را پای تلفن می گذارنند و از طرفی هم به زمان شکایت می کنند که چرا اینقدر عجله دارد!

تلفن سوزاندن و وقت صرف کردن پای حرف هایی که بیشتر آنها هیچ سودی برای شما و مخاطبتان ندارد، نتیجه ای جز کم آوردن زمان نخواهد داشت. پس به جای شاکی شدن از دست زمان، کمی به خودتان شکایت کنید!

4. پیامک های نجومی

برخی از افراد را می توان به راستی سلطان ارسال و دریافت پیامک یا همان اس ام اس دانست، چرا که رقم ارسال و دریافت پیامک هایشان گاهی حتی نجومی می شود و خود این افراد هم به نوعی معتاد این نوع ارتباط می شوند.

فرستادن و دریافت اس ام اس مزایای بسیار زیادی دارد، از جمله اینکه در بسیاری مواقع جای تلفن های غیرضروری را می گیرد، هزینه بسیار کمتری نسبت به تلفن دارد و غیره. اما امان از آن روزی که طرز تفکر ما این باشد که هیچ کاری در این دنیا بدون اس ام اس انجام نمی شود! اگر جزو آن دسته از آدم هایی هستید که اس ام اس برای شما از نان شب هم واجب تر شده، پس همه کاسه کوزه ها را روی زمان نشکنید.

5. بی نظمی

از بچگی به همه ما آموخته اند که هر چیزی را باید سر جای خودش قرار داد. اما اینکه ما چقدر این نکته را آویزه گوشمان کرده ایم، مسئله دیگری است.

بسیاری از ما وقتی سر کار هستیم، دائم در حال جستجو برای یافتن یک فایل یا سند هستیم، در حالیکه اگر از همان اول  آنها را در جای مشخصی ذخیره کنیم، دیگر مجبور نیستیم زمان ارزشمندمان را برای یافتن آنها تلف کنیم.

نظم و انضباط، مهمترین سلاح برای مقابله با سارقان زمان است.

لطفا از همین امروز برای مقابله با سارقان زمان خود را آماده کنید. اگر چند روز همین نکات به ظاهر ساده را اجرایی کنید، خواهید دید که رابطه تان با زمان بسیار بهتر از گذشته خواهد شد.

سارا گلچین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام در یک شرکت معتبر بازرسی فنی در تهران(تا 23 دی 90)
استخدام مرکز گسترش فناوری اطلاعات در تهران (تا 21 دی 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر