5 پیش بینی درباره دنیای تکنولوژی در سال 2012

دوشنبه ، 12 دی 1390 ، 08:47

پیش بینی، آنچنان که از نامش پیداست، کاری سخت و بعضی اوقات ناممکن است، اما در عین حال می توان آن را در دسته کارهای پرهیجان قرار داد.

به گزارش بانکی دات آی آر، حالا که وارد سال 2012 میلادی شدیم، آمار و ارقام سال گذشته جای خود را به پیش بینی های سال آینده داده است و حدس و گمان ها درباره اوضاع و احوال مقولات مختلف در آینده زیاد است.

در این گزارش چند پیش بینی درباره دنیای فناوری در سال تازه آغاز شده را برای شما خواهیم گفت که دانستنشان خالی از لطف نیست:

1. گوگل تبلت 200 دلاری عرضه می کند

گوگلی ها قرار است با تولید تبلت وارد جنگی تمام عیار با اپل شوند و با عرضه محصولی ارزان تر بخشی از بازار را از آن خود کنند و این کار پس از خرید موتورولا برای گوگلی ها امکان پذیر شده است.

2. کاربران فیس بوک با سرعت هر چه تمام تر به مرز 1 میلیارد نفر می رسند

ساکنان فعلی شبکه اجتماعی فیس بوک از 800 میلیون نفر فراتر رفته اند، اما به نظر می رسد این پایان کار فیس بوک نیست و این شبکه اجتماعی همچنان قابلیت گسترش و بزرگ شدن را دارد.

نگاه به پتانسیلی که در کشورهایی چون چین، روسیه، هند، برزیل و  کشورهای دیگر جنوب شرق آسیا وجود دارد، گواه این موضوع است.

 

3. توئیتر کسب و کار پر رونقی راه می اندازد

توجه به این نکته که توئیتر در سال های اخیر تجربیات زیادی در راه کسب و کار به دست آورده است، باعث می شود باور کنیم که توئیتر هم می تواند کسب و کاری بزرگ و پر رونق راه بیاندازد.

شکل تازه کسب و کار توئیتری ها هم برای آگهی دهندگان و هم برای مشتریان کارایی خواهد داشت و سال 2012، سال توئیتر خواهد بود.

4. رشد اپل ادامه می یابد

اپل بعد از جابز، ظاهرا قرار است راه مدیرعامل فقید خود را ادامه دهد و آنطور که کارشناسان انتظار دارند، همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد، اما نکته ای که در این بین وجود دارد این است که احتمالا اپل چیز تازه ای برای رو کردن نخواهد داشت و بر خلاف همیشه طبق پیش بینی کارشناسان پیش خواهد رفت و چیزی برای غافلگیر کردنشان ندارد.

5. نوکیا سر و سامان می گیرد

بسیاری از مردم انتظارشان این است که نوکیا سقوط آزاد داشته باشد، اما نوکیایی ها خواب خرگوشی ندارند و از مدیران هوشیاری بهره می برند.

بنابراین امسال از نوکیا گوشی های خوبی خواهیم دید و این شرکت با وجود اینکه به نقطه اوج نخواهد رسید، اما لغزش و سقوط قابل توجهی نیز نخواهد داشت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► آغاز ثبت نام در دوره های پودمانی دانشگاه علمی کاربردی
اطلاعات دانشگاهی رشته مهندسی اپتیک ◄

مطالب مرتبط
بنر