برخورد گزینشی اینبار در شهرداری تهران+عکس

سه شنبه ، 20 دی 1390 ، 13:27

بارها و بارها در کشور شاهد برخورد های سلیقه ای برخی از مسئولان در خصوص مسائل مختلف مدیریتی بوده ایم. هر چقدر هم که این برخورد ها معدود باشد، اما بدون شک اثرات جبران ناپذیری بر روی اطمینان مردم نسبت به مسئولین خواهد داشت.

به گزارش بانکی دات آی آر, حتما بارها شاهد بوده اید که شهرداری با بسیاری از دست فروشان تهران برخوردی قهری داشته و تلاش می کند برای حفظ آرامش شهروندان و باز بودن معابر از تجمع این افراد جلوگیری نماید. این رفتار اگرچه در ظاهر برخورد با افراد کم در آمدی است که تلاش می کنند سالم زندگی کنند اما در عمل  یک عملکرد کاملا قانونی در جهت ایجاد نظم شهری است.

باوجودی که عکس ها در کم رفت و آمد ترین ساعات روز گرفته شده هنوز عمق فاجعه پیداست

اما آنچه سبب سردگمی مردم و بعضا دلخوری ایشان می شود، برخورد گزینشی و فرا قانونی است. در حالی که شهرداری تهران به طور مستمر با دستفروشان و کسانی که حریم پیاده رو را  اشغال می کنند، برخورد می کند، اما بیش از یک سال است که عملیات احداث یک هتل، تمام پیاده رو و بیش از نیمی از یک خیابان اصلی شهر تهران را گرفته و کسی هم اعتراضی ندارد.

به گزارش خبرنگار ما در خیابان شیراز شمالی حد فاصل کوچه لادن و خیابان صائب تبریزی یک عملیات ساختمانی جهت احداث هتلی در جریان است که بیش از یک سال و نیم است ادامه دارد و در طول این مدت پیمانکار اقدام به تصرف حریم پیاده رو و خیابان کرده و مردم منطقه را با دشواری روبرو کرده است.

به اندازه پیاده رو مقابل دقت کنید به این ترتیب حجم فضای اشغال شده توسط پروژه آشکارتر می شود

مردم برای عبور از این محدوده ناچارند پا به خیابان پر رفت و آمد شیرازی بگذارند و خطرات آن را هم به جان بخرند. بارها شده که  در فصول بارندگی افراد به خاطر حضور در خیابان و حرکت سریع خودروها خیس شوند و یا حتی با خطر تصادف و مرگ دست و پنجه نرم کنند.

اما انگار شهرداری در این مورد حساسیت خاصی ندارد و یا اینکه قانون رعایت حریم شهری شامل احداث این بنا نمی باشد.

عکس از محمود زارع

 

عدم دخالت ماموران شهرداری در این فرآیند سبب ایجاد ابهام های فراوانی در ذهن شهروندان و ساکنان این ناحیه شده و سوالات زیادی در ذهنشان ایجاد شده است.

حتی برخی گمانه زنی ها از تبانی شهرداری و پیمانکار این پروژه حکایت دارد که البته خبرنگار ما تا این لحظه نتوانسته شواهدی بر تایید این گفته بیابد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام در شبکه بهداشت و درمان بروجرد
دعوت به همکاری نیروگاه برق آبی گتوند در خوزستان ◄

مطالب مرتبط
بنر