حرف بی خردانه یک خردمند!

چهارشنبه ، 21 دی 1390 ، 15:00

روز گذشته اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین طی مصاحبه ای بایکی از خبرگزاری ها اعلام کرد که تا شش ماه آینده در کشور قحطی خواهیم داشت!!

به گزارش بانکی دات آی آر,  سخنان ایشان موجبات ذوق زدگی خیلی از سایت ها و خبرگزاری های خارجی را فراهم آورد و بازتاب گسترده ای در بین رسانه های فارسی زبان خارج از مرزها از جمله العربیه فارسی,بالاترین ,آزادگی و بسیاری از مجموعه های خبری دیگر داشت.

اگرچه سخنان آقای عسگر اولادی به عنوان یکی از قدیمی های عرصه کسب و کار کشور محترم است اما حتی اگر سخنان ایشان درست باشد آیا اعلام آن به این شکل به نفع ایران خواهد بود؟

هر چند حرف ایشان قطعا از روی دلسوزی بوده است اما برای بسیاری این شائبه را به وجود خواهد آورد که شاید بیان این گونه اظهارات از سوی ایشان برای فروش بهتر و سریعتر محصولات چینی است که در انبارها ذخیره گشته است.

 

 

البته به فرض محال که در ایران قحطی هم رخ دهد مسلما برای ایشان هیچ مشکلی پیش نمی آید چرا که جایگاه و شرایط مالی ایشان نیازی به توصیف ندارد پس منشا این سخن نابجا و نگرانی کجا می تواند باشد ؟.

در حسن ظن سخنان ایشان تردیدی نیست اما بیان یک سخن نابخردانه توسط یک خردمند تبعات گسترده تری خواهد داشت تا از سوی فردی مطرح شود به بی خردی شهره است.

اگر آقای عسگراولادی نگرانی دارند ، بهتر نیست برای کالاهای نامرغوب چینی و زمین خوردن تولید داخلی این نگرانی را خرج کنند ؟

اگر ایشان کمی پیش از سخنانش می اندیشید و به بررسی مزایا و معایب این اظهار نظر می پرداخت حتما به نحو دیگری سخن می گفت. همه ساله در روزهای نزدیک به انتخابات در ایران و حتی سایر کشورهای جهان روشنفکران و اندیشمندان گروه های مختلف سیاسی برای جلب رای برای خود و کاهش رای های سایرین تلاش می کنند اما اینکه ریشه های امید و خودباوری و تلاش را آن هم در چنین برهه حساسی تنها و تنها برای چند رای بخشکانیم جای بسی تاسف است.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام های استان فارس- 21 دی 90
چوب حراج مرد سعودی بر پسرش در فیس بوک ◄

مطالب مرتبط
بنر