اندر حکایت استخدام خانمها یا استعمار خانمها؟!

دوشنبه ، 26 دی 1390 ، 08:13

استخدام خانم ها از آن مسائلی است که بیشتر وقت ها به مناقشه تبدیل می شود. برخی خانم ها بر این عقیده اند که کارفرما ها حقوق آنها را رعایت نمی کنند و به ایشان ظلم می شود. از سوی دیگر برخی آقایان بر این عقیده اند که چون قانونا و شرعا آقایان مسئولیت تامین معاش خانم ها را برعهده دارند، استخدام خانم ها اصولا کاری نادرست است و تنها عرصه را بر آقایان تنگ می کند در این گزارش در چند اپیزد کاملا جداگانه به مساله اشتغال خانم ها نگریسته شده که توجه شما را به آن جلب می کنیم:

 


یکی می گفت:
یک کارگاه صحافی چندین کارگر مرد داشت. با همه آنها تسویه حساب کرد و برای همیشه با کارگر مرد خداحافظی کرد!
در عوض چندین کارگر زن برای صحافی گرفت. دلیلش را اگر بپرسید:
خانمها با هر شرایط کاری کنار می آیند ولی آقایان نه!

-------------------------

بخشی از زنان در جامعه ما  تمایل دارند بیرون کار کنند. این تمایل گاهی بدلیل اقتصادی است (برای تامین معیشت خانواده؛ دختران یا همسران مجبورند که  کار کنند) و یا بدلیل علاقه شخصی است که بعضی از خانمها  با کار بیرونی احساس رضایتمندی بیشتری می کنند.

بعضی هم می گویند این حق زنان است که در مورد کار بیرون از منزل، خودشان تصمیم بگیرند و در این مورد، بنده حقیر(!!) اعتراضی ندارم اما آنچه که جالب نیست نوع کاری است که برخی از خانمها در بیرون از منزل دارند!

یکی می گفت:
چند کیلومتر از شهر بیرون رفتم تا به نمایندگی فلان خودرو ساز رسیدم!
چند خانم به عنوان کارکنان آنجا مشغول کار بودند که اگر خدای ناکرده در این محیط خلوت؛  آدم ناجوری حضور داشت، این خانمها هیچ کاری دستشان نبود!(البته این دوستم خانمها را دست کم گرفته!! وشاید هنوز لنگه کفشی نخورده!!!)

--------------------------

نوعا خانمها شرایط نامطلوب و یا حداقل دستمزد را بهتر از آقایان تحمل می کنند و وقتی چنین خانمهایی را می بینیم ممکن است احساس کنیم که به استعمار درآمده اند تا استخدام!!

شرایط نامطلوب کاری و دستمزدهای بسیار اندک یک بحث است و استفاده ابزاری از خانمها بحث دیگر!
خانمهایی هستند که مجبورند و (شاید دوست دارند!) برای حفظ موقعیت شغلی خود؛ آراستگی آنچنانی داشته باشند !

(خیلی وقت قبل از میدان انقلاب عبور می کردم. خانمی با یک آرایش عجیب که بیشتر مثل آدم فضایی ها(!!) شده بود به من گفت: آقا شما!!  گفتم: بله !! بنده را می فرمایید!!
گفت: بله با شما هستم! لطف کنید بیایید اینجا!!
جلوتر که رفتم متوجه شدم که عشوه گری هایش برای جلب توجه من برای خرید کردن عطر و ادکلان بوده... بنظرم این دسته از خانمها  دو هدف را همزمان پیگیری می کنند!! هم فرصت شغلی و هم فرصت همسریابی!!!....)

-------------------------

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► 85 درصد مردم ایران اینترنت ندارند
دعوت به همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی قزوین از پزشکان ◄

مطالب مرتبط
بنر