تصویری/ مرگ دختر 16 ساله نابغه کامپیوتر

شنبه ، 1 بهمن 1390 ، 14:24

مرگ واژه ای که اغلب با غم و اندوه بازماندگان همراه است. اما برخی از مرگ ها  از اعضای خانواده فراتر می رود و برخی مرگشان ملتی و حتی جهانی را عزادار می کند.

به گزارش بانکی دات آی آر, "ارفع کریم رنضاوه" دختر بچه 16 ساله ایست که مرگش خیلی ها در سراسر جهان را متاثر کرد.

ارفع نابغه کامپیوتری است که در سن 9 سالگی موفق شد گواهی " حرفه ای " (MCP) شرکت مایکروسافت را که تنها به کسانی اعطا می شود که نقش مستقیم در ارائه خدمات این شرکت داشته اند را دریافت کند. وی کم سن ترین دارنده این گواهی شناخته می شود.

هوش و استعداد بی مثالش باعث شد تا بیل گیتس او را به آمریکا دعوت کند و به تماشای تمام قسمت های مایکروسافت بپردازد. وی در آخرین روزهای زندگی اش برای پروژه ای مربوط به سازمان فضایی آمریکا "ناسا " کارمی کرد.

اما بیماری به او مهلت نداد پروژه اش را به اتمام برساند. وی بر اثر بیماری صرع و حمله قلبی در گذشت در حالی که پزشکان هیچ دلیل علمی برای بیماری و فوتش ارائه نکرده اند.

حتی تلاش های بیل گیتس برای اینکه او را به آمریکا منتقل کند هم تاثیری نداشت و با وجودی که وی تمام هزینه های بیمارستان را متحمل شد اما عفرا نجات پیدا نکرد.

بیل گیتس به مناسبت درگذشت او پیام تسلیتی منتشر کرد تا اوج اندوهش را نشان دهد.

این دختر با استعداد  باعث افتخار کشور و شهرش است  و قرار است مرکز فناوری اطلاعات شهر کراچی به نام این دختر نامگذاری شود.

در پیام تسلیت شرکت مایکروسافت که در صفحه توییتر این شرکت منتشر شده است آمده:

" ما با خانواده و دوستان ارفع کریم همدردی می کنیم. او جوانی درخشان بود که الهام بخش بسیاری از مردم شد. "

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► دزد دریایی اینترنتی در دام پلیس + عکس
دعوت به همکاری شرکت میراب ◄

مطالب مرتبط
بنر