دزد دریایی اینترنتی در دام پلیس + عکس

شنبه ، 1 بهمن 1390 ، 14:29

دزد دریایی اینترنتی که توانسته بود میلیون ها پوند از راه دزدی اینترنتی به جیب بزند در نیوزلند به دام پلیس افتاد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، پلیس دیروز پس از یورش به عمارت این مرد که یکی از بزرگترین دزدان دریایی اینترنتی محسوب می شود، توانست کلیکسیونی عظیم از خودروهای مجلل و دو تفنگ ساچمه ای را کشف و ضبط کند.

 

 

پلیس پس از اینکه نتوانست او را در خانه 16 میلیون پوندی اش در حوالی اوکلند دستگیر کند، صاحب وبسایت MegaUpload را در پناهگاهش در نیوزلند به دام انداخت.

ارزش خودروهای کشف شده از این گروه که شامل یک دستگاه رولز رویس، یک دستگاه کادیلاک صورتی و چندین دستگاه مرسدس بنز است، رقمی معادل 400 هزار دلار است.

 

 

این دزد حرفه ای که پیش از این با نام کمی اسمیتز شناخته می شد و شهروندی دو کشور فنلاند و آلمان را دارد به همراه شش کارمند خود،  متهم به عدم رعایت گسترده قانون کپی رایت و دزدی هایی از این طریق است.

 

آنها با استفاده از سایتی که راه انداخته بودند، تنها با جند کلیک، فیلم ها، نمایش های تلویزیونی، موزیک ها و کتاب های الکترونیک را بدون اینکه مجوز داشته باشند در سایت خود قرار می دادند.

کار این دزدان دریایی اینترنتی خسارتی معادل 322 میلیون پوند به صاحبان این آثار وارد کرده است؛ ضمن اینکه درآمد این گروه از تبلیغات و اشتراک رقمی معدل 113 میلیون پوند بوده است.

 

 

شرکت های فیلم هالیوود بیشترین ضرر و زیان را از این دزدی ها متحمل شده اند.

در حال حاضر علاوه بر دوتکام، چهار نفر از همدستان نیز دستگیر شده اند و دو نفر دیگر فراری هستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام های استان فارس
تصویری/ مرگ دختر 16 ساله نابغه کامپیوتر ◄

مطالب مرتبط
بنر