مشتی نمونه خروار از تفاوت های دولت نهم و دهم ...

دوشنبه ، 3 بهمن 1390 ، 11:06

اگر اشتباه نکنم تابستان سال ۸۷ بود که قطعی برق به خاطر کمبود آب، بسیار مردم را اذیت می کرد و بویژه در شهرهای بزرگ کلی اثرات منفی گذاشته بود. اما یک نفر یک تنه سعی می کرد با صداقت و کار و تلاش مثال زدنی این اثرات منفی را به حداقل برساند تقریبا روزی نبود که پرویز فتاح وزیر دوست داشتنی ان زمان وزارت نیرو در رسانه ها حاضر نشود و با صداقت و سعه صدر مثال زدنی اش با ان روی گشاده از مردم عذرخواهی نکند و به این ملت شریف ارامش ندهد .

یادم نمی رود در همان ایام که یکشنبه ها تک تنها و یک دوربینه به هیات دولت می رفتم من را صدا می زد و کنار می کشید و اخرین وضع را هم از زبان من جویا می شد و هم خودش برایم می گفت و تاکید هم می کرد اگر صحبتی و سئوالی هست که به ارامش بیشتر مردم کمک می کند از او بپرسم تا او هم توضیح دهد .

مهندس دوست داشتنی دولت نهم پنج شنبه دعوت ما را پذیرفت و به "دیروز امروز فردا " امد. حتما حرف هایش را شنیدید با اینکه همیشه سعی می کرد به گونه ای حرف بزند تا کسی از دست او دلگیر نشود، اما این دفعه این قدر مشکلات مردم و  نگرانی های انها ازارش داده بود که این خصلتش را کنار گذاشت و خیلی جدی نقد کرد و از پنهان شدن مسئولان پشت سر قیافه به اصطلاح ترسناک تحریم گله کرد و گفت.. اقتصاد یک علم است باید از این علم به درستی استفاده کرد. روشهای سنتی جواب نمی دهد. چرا در برنامه ریزی هایمان دقت نمی کنیم؟ و ....

 

 

 

برنامه که تمام شد کلی برایمان پیامک امد و مردم از صحبتهای صادقانه اقای فتاح خیلی خیلی تشکر کردند و حتی از ما خواستند دوباره او را دعوت کنیم. اما چهره مهندس دوست داشتنی راضی به نظر نمی رسید و انگار خیلی حرف در دلش مانده بود. از ما تشکر کرد و رفت با همان ادب و تواضع همیشگی اما..

صبح جمعه تلفنم زنگ خورد. پشت تلفن باز هم اقای فتاح و بازهم حرف های شنیدنی اش ...

" اقای رنجبران فرصت خیلی کم بود دوست داشتم بیشتر از نگرانی ها و دردهای مردم بگویم اما نشد دوست داشتم حتی اگر می شد تلفنی صدای مردم را بشنوم دردهایشان را بشنوم و برای انها واقعیت ها را بیشتر بشکافم اما نشد و..."

گفتم .. اقای مهندس همین قدر هم باز خوردش خیلی خوب بود مردم خیلی تشکر کردند اما راست می گویید درددل های مردم خیلی بیشتر از اینهاست یادتان هست اقای فتاح/ تابستان سال ۸۷ در دولت نهم شما می دویدید دنبال خبرنگاران تا از مشکلات کم ابی بگویید از مردم به خاطر قطع برق عذرخواهی کنید و به انها ارامش بدهید یادتان هست یکبار در جلسه دولت با نیت خالص از همه خواستید دعا کنند تا بارش باران داشته باشیم تا مقداری از کم ابی ها برطرف شود بلافاصله که از جلسه امدید بیرون دیدید باران گرفته و امدید در بالکن دولت خدا را شکر کردید و همانجا اشک شوق ریختید ...

گفت.." اره همانجا هم با من مصاحبه گرفتی و من دوباره برای مردم حرف زدم ..."

گفتم .. اقای مهندس بیش از یک ماه است که بازار ارز و سکه بهم ریخته چندین و چند بار خواهش وتمنا کردیم بیایند صحبت کنند و با مردم درمیان بگذارند اما دریغ از یک جواب درست و درمان ...

حتی همان روزهای اول که بعد از چند روز حدود صد تومان دلار امد پایین به اقای بهمنی گفتیم بیاید پشت خط اما باز هم نیامد...

فتاح که گویی سر درد دلش باز شده بود گفت.. چرا ؟ چرا نمی ایند حرف بزنند مگر وظیفه ندارند؟! سرقطع برق همان طور که شما گفتید من وظیفه داشتم بیایم/ حرف بزنم حتی فحش بخورم عیبی ندارد مردم حق دارند بگذارید هرچه می خواهند به ما بگویند چرا ما باید از پاسخ گویی فرار کنیم ..

مهندس دوست داشتنی باز هم تاکید می کند که باید برای مردم بیشتر باز کرد که این نابسامانی ها دلیلش تحریم نیست و ادامه می دهد.. اقایان بیایند برای مردم توضیح دهند بگویند دلیل این نابسامانی کجاست ؟ مگر الان ما تحریم شده ایم که اینگونه القامی کنید؟ اقای رنجبران من با اقای قاسمی ( وزیرنفت ) ارتباط نزدیک داریم الان یک بشکه نفت ما هم معطل نمی ماند روی هوا می برند چرا باید اینگونه به مردم القا کنیم که تحریم ها باعث این وضع است بعد حضرت اقا بیایند وسط میدان و حرف نادرست یکی از اقایان درخصوص تشابه وضع الان با زمان شعب ابی طالب را جمع کنند؟!

وزیر سابق دولت نهم که گویی دلش خیلی گرفته بود ادامه داد.. با این اوضاع و احوال می گویند می خواهیم گام دوم هدفمندی را اجرا کنیم و پول بیشتری به مردم بدهیم انگار نمی دانند الان پول بیشتر دادن به مردم خدمت به انها نیست بلکه سم است. اقای رنجبران باید اینها را برای مردم توضیح بدهیم باید بگوییم من حاضرم هروقت بخواهید بیایم بگویم و درددل مردم را بشنوم...

فتاح در اخر هم این را گفت که ما مثل کسانی نیستیم که از زمان امدن دولت نهم فقط به دنبال ضریه زدن به ان و ضعیف نشان دادن ان بودند. جنس ما به گونه ای دیگر است دلمان هنوز با این دولت است نمی خواهیم خدایی نکرده ضربه بخورد چون ضربه به این دولت را ضربه ارمانها و ارزوهای مردمی می دانیم که با هزار امید و ارزو به ان رای داده اند.

تشکر کردم و خداحافظی و البته غبطه خوردم از اینکه چنین انسانهای پاک و ارزشمندی از دولت فاصله گرفته اند و مردم از خدمات خالصانه شان محروم شده اند. بیخود نبود که همه دوستداران دولت حتی خیلی از انهایی که الان هم کنار دولت هستند می گویند برکت کار در دولت نهم کجا و در دولت دهم کجا ؟

اری پرویز فتاح فقط مشتی نمونه خروار از تفاوت های دولت نهم و دهم است تفاوت هایی که ای کاش بیشتر درک می شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► گوگل، جانی یا ناجی؟
لیست پر تعطیلات ترین کشورهای جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر