کودکان هندی یاد پدر معنوی خود را گرامی داشتند + عکس

دوشنبه ، 10 بهمن 1390 ، 13:54

30 ام ژانویه هر سال یادآور ترور شخصیتی است که با تاریخ سازی خود یک ملت را از استعمار نجات داد. زندگی مهاتما گاندی در حالی با ترور در سن 79 سالگی به آخر رسید که مردم هند او را روح بزرگ خود می خوانند.

به گزارش بانکی دات آی آر، پسران هندی دیروز و در 64 امین سالروز ترور رهبرشان، مراسم یادبود او را به نحوی متفاوت برگزار کردند. آنها با پوشیدن لباس سفید، زدن عینک و کلاه، سیبیل گذاشتن برای خود و راه رفتن با چوب یاد رهبر فقید خود را گرامی داشتند.

گاندی، روح بزرگ هندی ها

مهانداس کارامچاند گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هندی ها که در مسیر استقلال هند از استعمار بریتانیا، نقش مهم و به عبارتی مهمترین نقش را ایفا کرد،  در دوم اکتبر 1869 در خانواده ای هندو در گجرات به دنیا آمد و در 13 سالگی با دختری همسن خودش ازدواج کرد

مهمترین ویژگی گاندی مخالفت سرسختانه اش با خشونت و آسیب رساندن به دیگران بود تا جاییکه فلسفه بی خشونتی گاندی با نام ساتیاگراها را شکل داد و این فلسفه بعدها روی بسیاری از جنبش های مقاوت بدون خشونت در سراسر جهان تاثیر گذاشت.

روح بزرگ که همواره سعی می کرد مفهوم ترس را از خشونت جدا کند، همه زندگی خود را وقف حقیقت کرد و ساده زیستی و خام خواری از ویژگی های این رهبر الهام بخش بود.

وی که در طول زندگی خود تلاش می کرد تا مفاهیم ادیان گوناگون را یاد بگیرید، در پاسخ به سوالی درباره اینکه هندو است، چنین گفت: "آری من یک هندو هستم. همچنین یک مسیحی یک مسلمان و یک بودایی و یهودی می‌باشم."

گاندی چندین بار هدف سوء قصد قرار گرفت که آخرین مورد آن موفق بود. در ۹ بهمن ۱۳۲۶ "ناتورام قادسی" وی را، که در سن هفتاد و نه سالگی و میان جمعیت عازم محل عبادت بود، هدف گلوله قرار داد و از پای درآورد. قاتل از ناسیونالیستهای افراطی هندو بود که معتقد بود روابط گسترده با پاکستان به اقتدار هندوستان لطمه زده است.

تصاویری ببینید از مراسمی که پسران هندی برای گرامیداشت روح بزرگ برگزار کردند:

 

 

 

 

 

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام کارشناس فروش، مسوول دفتر و بازاریاب در شرکت طرحان در تهران
استخدام کارشناس مکانیک، پلیمر، صنایع و مدیریت صنعتی در کرج ◄

مطالب مرتبط
بنر