تصویری/ قحطی فرضی با تهران چه کرد

سه شنبه ، 11 بهمن 1390 ، 16:17

 

ماجرای قحطی در ایران برای کسانی که در عرصه رسانه و به خصوص در حوزه اقتصاد فعالیت دارند٬ داستان جالبی بود که موجب برخی حاشیه ها طی چند روز اخیر شده بود.

ماجرا از آن جا آغاز می شود که اسدالله عسگراولادی عضو اتاق بازرگانی تهران و رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها از قحطی تا 6 ماه آینده خبر داد. او در این گفتگو اینگونه گفت: با واردات دلار 1600 تومانی و وضعیت فعلی تولید تا 6 ماه دیگر در کشور قحطی داریم.

اما این گفته او مبنای عمل برخی افراد در تهران شد. به گونه ای که برخی از هایپر مارکت ها با هجوم وسیع و بی سابقه مردم مواجه شدند. فروش میلیاردی این هایپرمارکت ها دلیل و گواهی است بر این که برخی از مردم به خصوص تهران واقعا این حرف عسگراولادی را پذیرفته بودند. از سوی دیگر شایعه حمله آمریکا به ایران  این که آمریکا می خواهد تنگه هرمز را ببندد!!! هم برای این افراد تقریبا قطعی شده بود! این در حالی است که بعضی از مقامات ایران تهدید کرده بودند که ممکن است تحت شرایطی خاص تنگه هرمز را ببندند.

عکس های زیر نشان دهنده این هجوم بی سابقه به یکی از فروشگاه های بزرگ در تهران می باشد.



 

 



اما عسگراولادی از حرف خود کوتاه آمد. او گفت منظورش این نبوده که قحطی می شود اما اگر چنین برداشتی از حرف های او شده است او عذرخواهی می کند! این در حالی است که گفته های عسگراولادی بیش از 20 روز خوراک رسانه های غربی برای بیان اثرگذاری تحریم بر اوضاع اقتصادی ایران شده بود.

شیرازه

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 10 دلیل برای پادشاهی پرندگان خشمگین
استخدام های استان فارس-قسمت دوم ◄

مطالب مرتبط
بنر