سهام فیس بوک چه کسانی را میلیاردر می کند؟ + عکس

شنبه ، 15 بهمن 1390 ، 08:24

ساعات پایانی چهارشنبه گذشته، همزمان شد با ورود شبکه اجتماعی پرطرفدار فیس بوک به بازار سهام؛ ورودی که خیلی ها انتظار آن را می کشیدند.

به گزارش بانکی دات آی آر، فیس بوک که تنها 8 سال دارد و در طی این تنها 8 سال توانسته بیش از 845 میلیون نفر را جذب خود کند، 5 میلیارد دلار از رزش واقعی خود را در بازار سهام عرضه کرد.

اما عرضه این سهام در بورس که بزرگترین خبر از نوع خود پس از عرضه سهام گوگل در سال 2004 است، چه کسانی را میلیونر و حتی میلیاردر می کند؟ ما در این گزارش پاسخ این پرسش می دهیم.

 

1. مارک زاکربرگ

چهره آشنای فیس بوک که تنها 27 سال سن دارد و در 19 سالگی ایده این شبکه اجتماعی را پیاده سازی کرد، با دارا بودن

28/4% از سهام این شبکه اجتماعی، بیشترین سود ممکن را از عرضه سهام فیس بوک خواهد برد.

ارزش سهام متعلق به زاکربرگ، 24 میلیارد و 850 میلیون دلار است.

 

2. اکسل پارتنرز

شرکت سرمایه گذاری اکسل پارتنرز (Accel Partners)که یکی از سرمایه گذاران اولیه فیس بوک است، با دارا بودن 11/4% از سهام این شبکه اجتماعی به 9 میلیارد و 975 میلیون دلار ثروت می رسد.

 

3. داستین ماسکوویتز

او که از بنیانگذاران شرکت فیس بوک و همراهان زاکربرگ است، با دارا بودن 7/6% از سهام این شبکه اجتماعی به 6 میلیارد و 650 میلیون نفر ثروت خواهد رسید.

 

4. Digital Sky Technologies

این شرکت سرمایه گذاری بین المللی هم که نامش پس از سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری در فیس بوک بر سر زبان ها افتاد، 5/4% از سهام فیس بوک را دارد و به این ترتیب به 4 میلیارد و 725 میلیون دلار ثروت خواهد رسید.

 

5. پیتر ثیل

وی ازسرمایه گذاران اولیه فیس بوک و دارای 2/5% از سهام این شبکه اجتماعی است. سهام این سرمایه گذار رقمی معادل 2 میلیارد و 187 میلیون و 500 هزار دلار ارزش دارد.

 

6. T Rowe Price

این شرکت سرمایه گذاری دولتی هم، 64//0% از سهام فیس بوک را در اختیار گرفته که این مقدار سهم بیش از 566 میلیون دلار ارزش دارد.

 

7. مارک اندرسن

میلیاردر، کارآفرین، سرمایه گذار و مهندس نرم افزار آمریکایی است که حدود 19/0% از سهام فیس بوک را در اختیار دارد. سهام این کارآفرین میلیاردر بیش از 166 میلیون دلار ارزش دارد.

 

8. دیوید ابرسمن

مدیر ارشد امور مالی فیس بوک هم از دیگر سرمایه داران این شبکه اجتماعی است که 11/0% از سهام آن را در اختیار دارد و سهامش نیز بیش از 101 میلیون دلار ارزش دارد.

 

9. مایک اسکروپفر

معاون مهندسی فیس بوک که او هم مثل همکارش حدود 11/0%  از سهام این شبکه اجتماعی را در اختیار دارد، می تواند با فروش سهام متعلق به خود به بیش از 97 میلیون دلار ثروت برسد.

 

10. شریل سندبرگ

این خانم فیس بوکی که به نوعی دست راست زاکربرگ محسوب می شود، دارای 1/0% از سهام فیس بوک را در اختیار دارد و این سهام کم بیش از 88 میلیون دلار ارزش دارد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► دعوت به همکاری یک شرکت پیمانکاری در تهران و شهرستان ها
استخدام بازاریاب خانم در شرکت تجارت ماندگار ◄

مطالب مرتبط
بنر