محتوای آگهی ضد ایرانی "سامسونگ"+تصویر

چهارشنبه ، 19 بهمن 1390 ، 14:07

شرکت سامسونگ سالهاست که در ایران فعالیت های گسترده ای دارد و در رقابت شدید با ال جی و سونی می کوشد سهم بیشتری از بازار بزرگ کشورمان را در دست بگیرد .

به گزارش بانکی دات آی آر, طی روز های اخیر انتشار یکی از آگهی های تبلیغاتی این شرکت در سرزمین های اشغالی جنجال ساز شده و ممکن است بازار ایران را از دست این شرکت در آورد.

در این آگهی, سه شخصیت معروف یک شوی پرطرفدار تلویزیونی که هرسه مرد هستند اما لباس زنانه پوشیده ‌و حجاب دارند! در نزدیکی جایی که شبیه تاسیسات اتمی ایران بازسازی شده مامور موساد را می‌بینند که در حال بازی با یک تبلت سامسونگ است.

 

 

 

مامور موساد قابلیت‌های تبلت را برای سه فردتوضیح می‌دهد. در میان توضیحات مامور موساد، یکی از آن سه نفر دگمه‌ای را روی تبلت فشار می‌دهد و ناگهان پشت سر آن‌ها انفجاری روی می‌دهد. بلافاصله بعد از انفجار یکی از آنها می‌گوید: «چی؟ یک انفجار مشکوک دیگر در ایران؟».

نمایندگان مجلس ایران این تیزر تبلیغاتی را یک آگهی توهین آمیز خوانده که در آن ایران به عنوان یک جامعه عقب‌مانده نشان داده شده است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفته در این آگهی، اسرائیل یک کشور پرقدرت نشان داده شده که می‌تواند به راحتی تاسیسات اتمی ایران را از بین ببرد.

ارسلان فتحی‌پور گفته: «شرکت سامسونگ برای نزدیک‌تر شدن به اسرائیل باید مبادلات عظیم تجاری خود با ایران را فراموش کند». وی همچنین تاکید کرده که عذرخواهی شرکت ساموسنگ از ایران هرچند لازم است اما کافی نیست.


شرکت سامسونگ در پاسخ به شکایت ایران گفته این آگهی تلویزیونی توسط شاخه اسرائیل این شرکت تهیه شده است. نماینده شرکت سامسونگ در تهران نیز گفته این تیزر تبلیغاتی هیچ ربطی به شرکت سامسونگ ندارد بلکه تولید شبکه تلویزیونی کابلی "هات" است.

مسلما بازار 70 میلیونی ایران جاذبه های زیادی برای سامسونگ داشته و بر بازار محدود سرزمین های اشغالی اولویت دارد اما اشتباه استراتژیک این شرکت منافع این کشور در ایران رابه شدت به خطر انداخته مگر اینکه لابی های اسرائیلی پیشنهاد های پرمنفعت تری به آنها داده باشند!!

در صورتی که بازار سامسونگ در ایران کساد شود مسلما ال جی و سونی به شدت شادمان شده و تلاش خود برای جذب حد اکثری مشتریان را دوچندان خواهند کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس کشورمان گفته طرحی دوفوریتی برای قطع خرید از شرکت سامسونگ به مجلس ارائه شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام های استان خوزستان-قسمت دوم
"خود محوری" چطور مانع پیشرفت جوامع می شود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر